آمار قربانیان آنفولانزا در یزد را سانسور نکردیم

کارشناس بیماریهای واگیردار مرکز بهداشت استان یزد گفت: آمارهای اعلامی از مبتلایان بیماری آنفولانزا و ۶ قربانی این بیماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد کاملا واقعی است.

به گزارش میبدما؛ مهدی یاوری در گفتگو با یزدرسا، با بیان این که هیچ سانسور و پنهان کاری در اعلام آمار قربانیان بیماری آنفولانزا صورت نگرفته است گفت: آمارهای اعلامی از مبتلایان بیماری آنفولانزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان کاملا واقعی است و مطابق با اعلام های قبلی در سال جاری فقط ۶ نفر در استان یزد به دلیل آنفولانزا فوت کرده اند.

وی تصریح کرد: از اوایل هفته جاری شیوع بیماری آنفولانزا در سراسر کشور و از جمله استان یزد فروکش کرده است و موارد بستری بسیار کاهش یافته و در چند روز اخیر نیز موارد مثبتی از ابتلا به این بیماری وجود نداشته است.

کارشناس بیماریهای واگیردار مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به آمارهای غیرواقعی که بعضا در میان عموم مردم در مورد بیماری آنفولانزا مطرح می شود گفت: این اعداد و ارقام کاملا غیر واقعی و بدون سند است که برخی صرفا جهت جوسازی اخبار غیرموثقی را منتشر می‌کنند اما شهروندان باید دقت کنند که برای حفظ آرامش خود و خانواده هایشان به شایعاتی که مطرح می شود توجه نکنند و اخبار موثق را از رسانه های معتبر دنبال کنند.

یاوری با اشاره به علائم مشابه بیماری آنفولانزا با سایر بیماری های تنفسی اظهار اشت: به دلیل برخی علائم مشابه آنفولانزا با بیماری هایی مانند سرماخوردگی، بسیاری از افراد این دو بیماری را یک نوع بیماری تعبیر می کنند که کاملا اشتباه است و همین باعث شده شیوع آنفولانزا نیز به صورت غیرواقعی بیش از آنچه که هست بنظر برسد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در ابتدا مشکلاتی در زمینه داروی آنفولانزا وجود داشت اما خوشبختانه اکنون هیچ مشکل وکمبودی در رابطه با داروی آنفولانزا در استان وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.