روحانیون پیشتازان عرصه فرهنگ مطالبه‌گری باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از فرهنگ مطالبه گری به‌عنوان نیاز امروز جامعه یادکرد و گفت: روحانیون به‌عنوان یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه باید در این حوزه پیشتاز باشند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در دیدار با حجت‌الاسلام سید محمود طباطبایی، امام‌جمعه بخش زارچ با اشاره به ویژگی‌های خاص این بخش و نزدیکی آن به شهرستان یزد، گفت: نباید این نزدیکی باعث غفلت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این بخش شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم بهره گری از ظرفیت طلاب و روحانیون بومی منطقه تأکید کرد و افزود: در گام نخست باید طلاب و روحانیون بومی و غیربومی این بخش را شناسایی و در ادامه با توجه به توانمندی‌های هریک از آنان برنامه‌های مستمری را در این بخش پایه‌ریزی کرد.

نجیمی از مطالبه گری به‌عنوان نیاز امروز جامعه یادکرد و اذعان داشت: روحانیون به‌عنوان یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه باید در این حوزه پیشتاز باشند.

این مقام مسئول سپس با حضور در بخشداری زارچ در دیدار با علیرضا عرشیان، بخشدار زارچ بر لزوم تعامل بین دستگاه‌ها و نهادها تأکید کرد و افزود: این اداره کل با تمام ظرفیت خود آماده همکاری با نهادها و دستگاه‌های مختلف در جهت آرمان‌های امام (ره) و انقلاب است.

وی با اشاره به پیشینه قوی فرهنگی و مذهبی بخش زارچ بر لزوم حفظ آن تأکید کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب این ظرفیت عظیم را حفظ و تقویت و در ادامه آن را به نسل جدید جامعه منتقل کرد.

نجیمی رصد وضعیت فرهنگی شهرستان‌ها را از اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا برای هر شهرستان با توجه به زیست‌بوم فرهنگی آن فعالیت‌هایی را پایه‌ریزی کنیم.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بخش زارچ به‌ویژه شناسایی نخبگان این بخش تأکید کرد و گفت: ارتباط‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در حوزه‌های تخصصی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نجیمی با اشاره به جایگاه مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و دینی، عنوان کرد: جهت تقویت این پایگاه‌های مردمی اجرای طرح امام محله در سطح مساجد را در دستور کار قرار داده‌ایم.