یارانه و نان توی روغن کافی‌نت‌ها

غلامحسین علوی

  • غلامحسین علوی/ علی آباد ما

پشت میز کامپیوترم نشستم و اقوام و دوستانی که روز سرنوشت‌ساز ثبت نام یارانه براشون رقم خورده بود، باهام تماس می‌گرفتند و بعد از چند دقیقه ناقابل مراحل ثبت نامشون کامل و با دریافت پیامک مسرت بخش تأیید ثبت نام، خیالشون راحت می‌شد ! البته بنده هم به تدبیر دولت امید، قبل از ثبت نام این بنده های خدا، تذکر می‌دادم که “بابک زنجانی” از گرفتن یارانه انصراف داده، اگر شما هم مایلید همین کار رو انجام بدهید !؟!؟

وقت نماز که شد، زودتر رفتم مسجد و در کنار بقیه، شدم تحلیل گر مسائل مختلف مورد بحث در جامعه جهانی، و چه جالب که ما ایرانی ها اخلاقمون اینطور هست که بیشترین اخبارمون رو، یا تو صف نانوایی، یا نوبت آرایشگری و یا در مسجد محلمون کسب می‌کنیم و نمی‌دونم، اخبار شبکه جهانی اینترنت برای این مردم دوست داشتنی در رتبه چندم اهمیت وجود داره؟! تازه بهم ثابت هم شده که اصولاً بزرگترین تحلیل گران مسائل جهانی که در آمریکا و اروپا هستند، حتی به اندازه ذره‌ای، در حد حاج حسن مسجدی خودمون نمی‌فهمند، چون دیدم بین تحلیل جفتشون، این تحلیل حاج حسن ما هست که به واقعیت نزدیکتره!!!

القصه، اینکه بحث بر سر ثبت نام یارانه ها بود. بیشترین چیزی که امروز با فهمیدنش تعجب کردم، بازار سیاه ثبت نام یارانه‌ای است که این شیر‌پاک خورده‌های کافی‌نتی برای مردم دست و پا کرده اند، وقتی برخی از هم‌مسجدی‌ها از پرداخت ۳۵۰۰ تومان به کافی‌نتی‌ها برای ثبت نام یارانه می‌گفتند، به این فکر می‌کردم این پول برای چی دریافت میشه، در حالی که اگر برای یک ساعت بخواهید در همون کافی‌نت با سیستمی کار کنید، زیر ۱۰۰۰ تومان هزینه براتون آب می‌خوره !!!

خدایا…

چطور باور کنیم که مردم به خودشون هم رحم نمی‌کنند؟ حالا اگه یه کشاورز یا کارگرِ ساده مثل بنده که تو خونشون یه تلویزیون هم به زور یافت میشه، و هنوز شاید فکر می کنه کامپیوتر رو برای روشن کردن باید هُل داد و زد رو f2 ، چه گناهی داره که باید برای یک کار به این سادگی، این قدر هزینه کنه…؟

بابا، انصافتون رو شکر…

دیگه انتظار نداشته باشیم، دنیا گلستون بشه. رحم هم خوب چیزیه به خدا …!!!