آشنایی با مقررات ملی ساختمان برای همه لازم است

مدیر نظام مهندسی ساختمان میبد گفت: مقررات ملی ساختمان مختص مهندسین ساختمان نیست بلکه تمامی کسانی که هر گونه ارتباطی با ساختمان دارند باید با آن آشنایی داشته و اطلاعاتی صحیح در این خصوص داشته باشند.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان میبد،مهندس صباغی با هدف ترویج مقررات ملی ساختمان در مدارس درجمع دانش آموزان دبیرستان شاهد باقرالعلوم بفروئیه میبد اظهار کرد:دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه می توانند نقش موثری در ارتقا کیفیت زندگی مردم کشور ایفا کنند و از جهت فرهنگسازی و ارتقای اجرای مقررات ملی ساختمان در کشور تلاش نمایند.
وی تصریح کرد:با تلاش و فرهنگ سازی نظام مهندسی ساختمان که به عنوان ارگان اصلی اعمال و کنترل این مقررات است و همکاری نهادهای فرهنگی و آموزشی باید در آموزش و ترویج مقررات ملی برنامه های آموزشی اجرا شود تاخلا موجود در این خصوص نیز مرتفع گردد.
مهندس صباغی بر همکاری کلیه مراکز آموزشی و فرهنگی در خصوص ترویج مقررات ملی ساختمان که گامی به سوی توسعه ساختمان های پایدار و مقاوم است تاکید کرد و افزود:باید پژوهش هایی در خصوص چگونگی کیفی سازی آموزش و ترغیب مردم به استفاده از خدمات مهندسی و آگاه سازی در خصوص کیفیت ساخت و ساز درمراکز دانشگاهی و علمی انجام شود.