کارگاه “زوج‌درمانی” در میبد برگزار شد

کارگاه زوج درمانی ویژه روانشناسان و مشاوران با هدف تسلط آنها بر مفاهیم نظری و عملی زوج درمانی و تعامل و ارتباط برقرار کردن بهتر زوجین با یکدیگر در میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ کارشناس مسئول اداره کل بهزیستی استان یزد روز دوشنبه در این کارگاه گفت: بخشی از زوج درمانی توجه داشتن به تعاملات و روابط بین زوج‌ها است و بر اساس آن ویژگی های زوجین ارزیابی می شود.

حسینعلی دهقانی زاده افزود: زوجین لازم است در عین حالی که به نیازهای خود توجه دارند ، به نیازهای طرف مقابل هم فکر کرده و تعادلی میان هویت فردی و هویت زوجی ایجاد کنند.

وی در ادامه به عوامل موثر در زوج درمانی اشاره کرد و افزود: زوج‌هایی که درمان را با رابطه و هیجان منفی کمتر نسبت به یکدیگر آغاز می کنند در زوج درمانی موفق ترهستند نسبت به زوج هایی که درمان را با رابطه و هیجان منفی بیشتر شروع کرده‌اند.

کارشناس مسئول اداره کل بهزیستی استان یزد گفت :زوج‌های بدون فرزند و زوج‌هایی که هیجان بیشتری دارند ، همچنین زوج هایی که نسبت به هم بی تفاوت هستند به زوج درمانی جواب نمی دهند.

دهقانی زاده تصریح کرد:در درمان باید به تمایل به ائتلاف برقرار کردن زوجین با درمانگر توجه داشت که ممکن است به دنبال آن در فرآیند درمان تاثیراتی منفی بگذارد.

وی یادآور شد: یک زوج ممکن است تمام کارهایی که به همسرش نسبت می دهد خود انجام دهنده آن باشد.

کارشناس مسئول اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: درمانگر با سوالات چرخشی باید جریان درمان را به سمت ارزیابی خصوصیات زوجین و نگاه تعاملی داشتن به روابط بین آنها بکشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زوج درمانی نباید زیاد نگران خشونت بین زوجین بود بلکه به بی تفاوت بودن بین زوجین توجه داشت که در فرآیند درمان و اثرنداشتن آن تاثیر گذار است.

به گفته مدیر موسسه مرکز مشاوره گلشن راز و برگزار کننده کارگاه‌های تخصصی ویژه مشاوران و روانشناسان و همایش های عمومی مشاوره‌ای هدف از این کارگاه ارتقای کیفیت زوج درمانی در سطح شهرستان است.

منیره غفاری افزود: این کارگاه‌ها و همایش‌ها با دعوت از مدرسان مجرب و با کمترین هزینه در طول سال برگزار می‌شود.

مراکز مشاوره گلشن راز ، آستان امید ، پایگاه سلامت اجتماعی سپیده مهر، موسسه باب الحوائج و اردیبهشت از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی میبد هستند.