دولت باید در اجرای هدفندی یارانه ها کرامت و شخصیت مردم را هم مهم بشمارد

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه قلمرو زندگی سالم امروز و نسل آینده ما در معرض انواع تهدید ها قرار دارد افزود : بخشی از این تهدید ها از ناحیه کاهش فضاهای سبز، از بین رفتن باغات ، فضاهای کشاورزی و جنگل ها ، کاهش بارندگی و در کنار آن رشد صنعتی است

آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته میبد با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه از سوی دولت گفت : باید با تدابیر جدی و با پرهیز از بعضی از بازی ها و درگیری های سیاسی ، عظم ملی و مدیریت جهادی را به کار بست چرا که بخشی از مشکلات طرح هدفمندی سابق این بود که آن قسمت از بودجه ای که باید در سرمایه گذاری، تسهیلات کارخانه ها و حمایت از طرح های جدید می آمد کاستی داشتیم.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد با بیان اینکه برای توسعه صنعت و علم و دانش ، راهی جز عزم ملی و مدیریت جهادی نداریم تصریح کرد : هر چند در دهه های پیش رو بیکار معمولی در کشور نخواهیم داشت اما باید بدانیم طبق آمارها ، ‌ورود حجم عظیم تحصیلکرده ها به بازار کار در سال های آینده ، مشکلات بیکاری را در میان تحصیل کرده ها افزایش خواهد داد.

خطیب جمعه میبد ، عزم ملی و‌ مدیریت جهادی ،‌ برنامه ریزی دقیق علمی ،‌ همکاری ملت و دولت و کنار گذاشتن  حواشی بی خاصیت از اداره کشور در میان جناح ها را در پیشرفت و تعالی کشور ضروری خواند و افزود : دولت باید در اجرای هدفندی یارانه ها با دقت بیشتری ، کرامت و شخصیت مردم را مهم بشمارد و مردم هم در این مسیر سخت و حساس با دولت همکاری کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تکیه به منابع و نیروهای داخلی را لازمه مدیریت جهادی دانست  و افزود : نیاز ما مدیریت جهادی است و باید با همسبتگی مردمی و مدیریت جهادی و با در نظر گرفتن هدف های بلند ، ‌فراتر از جریانات عادی برنامه ریزی اقتصادی و توسعه ای حرکت کنیم.

آیت الله اعرافی در ادامه خاطرنشانکرد : در سطح شهر و استان و کشور باید فرهنگ کار و تلاش ، همکاری و همراهی با دولت و توجه دقیق دولت به مسائل را مهم بشماریم .

سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بهداشت و سلامت با عمل مردم و مسئولین تحقق می یابد

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به ابلاغ سیاست های سلامت و بهداشت  و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت : در باب اقتصاد مقاومتی حرف های زیادی گفته شده و مهم عمل مردم و مسئولین  در باب سیاست های اعلام شده در حوزه سلامت و بهداشت است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به وظیفه سنگین و حساس جامعه ، وزارت بهداشت و درمان و شبکه های دانشگاهی و بهداشتی و درمانی گفت :حوزه سلامت و بهداشت جامعه حوزه ای است که هم دولت و نظام باید با سرمایه گذاری در این حوزه فرهنگ جامعه را ارتقاء دهد.

زندگی امروز و نسل آینده در معرض انواع تهدیدها قرار دارد

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه قلمرو زندگی سالم امروز و نسل آینده ما در معرض انواع تهدید ها قرار دارد افزود : بخشی از این تهدید ها از ناحیه کاهش فضاهای سبز، از بین رفتن باغات ، فضاهای کشاورزی و جنگل ها ، کاهش بارندگی و در کنار آن رشد صنعتی است که زندگی صنعتی امروز برای بشر به ارمغان آورده است .

وی ، گسترش امراض لاعلاج و سرطانها و ام اس را از مشکلات جامعه امروز خواند و افزود : امیدواریم دولت ، مجلس ، مسئولان و دستگاههای کشور بویژه وزرات بهداشت و درمان و آموشی پزشکی  این سیاست هایی که از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب اعلام شده مورد توجه قرار دهند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی از ظرفیت های و زیرساخت های خوبی در حوزه سلامت برخوردار است تصریح کرد : به رغم همه مشکلاتی که در بودجه کشور وجود دارد ؛ مسئولین باید با برنامه ریزی جدی در حوزه بهداشت و درمان و دانش پزشکی با رویکرد سنتی و جدید که در این سند بر آن تاکید شده است بتوانند کشور را به قطب درمانی در منطقه تبدیل کنند.

مسئولان و قوای اجرایی سند سلامت را جلوی روی خود بگذارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد : علاوه بر اینکه وزرات بهداشت و سایر مسئولین و قوای اجرایی،‌ سند سلامت  را باید جلوی خود بگذارد و در برنامه سالانه بلند مدت ، همه محورهای اعلام شده را مورد توجه قرار دهند بلکه باید جامعه خیرین و پزشکان  و عموم مردم هم به آن توجه کنند.

استان یزد به پزشکان ممتاز و زیرساخت های بهداشت و درمان مشهور است

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به ظرفیت های فوق العاده استان و ضریب هوشی بالای جوانان ، موفقیت آنان در ورود به رشته های پزشکی را از امتیازات استان برشمرد و افزود : استان یزد از دهه های گذشته مشهور به پزشکان ممتاز و زیرساخت های مناسب بهداشت و درمان است و شاهد حضور خیرین در بخش سلامت و بهداشت هستیم که اینها همه  سرمایه مهمی است.

وی افزود: این استان هم می تواند با ظرفیت هایی که فراهم آمده ؛ مسئولین دانشگاههای پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان سعی کنند این زمینه را ارتقا دهند و قدم های بزرگی هم در حوزه بهداشت و هم درمان بویژه در حوزه علمی و دانش پزشکی قدم بردارند.

حضرت ام البنین الگوی ماندگار و الهام بخش به همه ماست

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با گرامی داشت سالروز رحلت حضرت  ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت : با الهام گرفتن از بانویی که تمام هستی خانوادگی و میراث فرزندانش را قربانی راه هدایت بشر کرد می توان نسل آینده را تربیت کرد.

آیت الله با اشاره به جایگاه این بانوی بزرگ اسلام گفت : حضرت ام البنین در میان زنهایی که در آن دوره تاریخ و عهد سید و سالار شهیدان بودند از امتیاز فداکاری و ایثارگری آن هم تا جایی که چند فرزند رشید و عزیز خود را تقدیم ولایت و راه هدایت امت کند قرار دارد و این فداکاری و ایثار و گذشت و برخوردی که بعد از رسیدن شهادت فرزندان سرافراز به او رسید الگوی ماندگار و الهام بخش به همه ماست .

رئیس جامعه المصطفی العامیه افزود : این الگو به همه ما می گوید که آنگاه که اسلام و جامعه و تعالی مردم به ایثار و فداکاری نیاز دارد این را از چنین زنهایی بیاموزید زنی که راحت و آسان از عزیزترین سرمایه همه وجود خود برای امام حسین (ع)  گذشت و خم به ابرو نیاورد و در این کار بزرگ منتی نداشت بلکه احساس تکلیف می کرد این نکته بزرگی در زندگی بسیاری از زنان و مردان صدر اسلام است .

امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : در تاریخ انقلاب اسلامی در عصر انقلاب و دوره دفاع مقدس و در عرصه های گوناگون هم دیدیم که چگونه جوانانی با همین الگو تربیت شدند و دیدیم که چه مادران و همسرانی که سخاوتمندانه از هستی خود برای اسلام گذشتند و خیل عظیم همسران و مادران هزاران شهید ما پیروان راستین فاطمه زهرا (س) وحضرت ام البنین و بانوان بزرگ اسلام بودند.

وی افزود: دوره انقلاب و بعد در دوره دفاع مقدس دهها هزار شهید برای اسلام و انقلاب و نظام و اعتلا و عظمت این کشور عزیز دادیم . بخش زیادی از اینها همسر و مادران و همسران اینها در زمان دفاع مقدس و بعد از آن الگوهای بزرگی بودند که البته مالاسف به تدریج بسیاری از این عزیزان و مادران شهدا از دنیا می روند در حالی که  غم ها و رنج هایی فراوانی را متحمل شده اند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با ورود به حوزه سرمایه گذاری و صنعت بر تداوم سرمایه گذاری در منطقه تاکید کرد و افزود: قطعا باید در حوزه سرمایه گذاری به روند سرمایه گذاری ادامه دهیم و مسئولین باید با توجه به محیط زیست و مسائل منطقه ، زمینه های سرمایه گذاری را در منطقه فراهم کنند و با جهت گیری درست از سرمایه گذاری و توسعه صنعت در منطقه حمایت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این وظیفه دولت و مسئولین است از روند سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال و رونق بازار کار و فعالیت سالم با ملاحضه شاخص های بهداشت و سلامت و محیط زیست حمایت کنند .

آیت الله اعرافی در ادامه با تاکید بر تحقق ۲۵ اولویت تعیین شده در شهرستان میبد در سال ۹۳ گفت : بخشی از این اولویت ها را باید مسئولین و بخش دیگر را هم باید سرمایه گذاران و صاحبان صنعت پیش ببرند.

امام جمعه میبد در ادامه ، کارگران و  تکنسین ها در صنعت و محیط کار را سرمایه کشور خواند و تصریح کرد : صاحبان صنایع و سرمایه گذاران باید با اصل تکریم و احترام ، کارگران خود را سرمایه خود بدانند و علاوه بر تامین معیشت زندگی آنها ، کرامت کارکنان خود را مورد توجه قرار دهند.

ایشان همچنین بر توجه به مسائل فرهنگی کارگران در صنعت تاکید کرد و افزود : باید فضای اخلاقی دینی و توجه به مسائل فرهنگی در کارخانه ها رواج پیدا کند .

رئیس جامعه المصطفی العامیه ، دقت در به کارگیری کارگران غیربومی در صنایع و کارخانه ها هم تاکید کرد و افزود : صاحبان سرمایه نباید  فقط مسائل سودهی و مادی خود را ببینید بلکه باید مسائل آینده شهر و فرهنگ خود را هم مهم بشمارند و نیروی غیربومی که می خواهند بکار بگیرند گزینش کنند چرا که حیف است شهری  با این افتخار فرهنگی و شایستگی های اخلاقی دچار آسیب بشود.