تعیین دبیر، اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته‌های اقماری شورای رسانه میبد

اولین جلسه مجمع عمومی شورای رسانه شهرستان میبد صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی -امام جمعه میبد و رئیس شورای رسانه میبد- و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

اولین جلسه مجمع عمومی شورای رسانه شهرستان میبد صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی -امام جمعه میبد و رئیس شورای رسانه میبد- و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در این جلسه که اکثریت قریب به اتفاق اعضای آن حضور داشتند ابتدا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان دبیر شورا انتخاب گردید و در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری رسانه معین شدند.

مطابق با ماده ۱۳اساسنامه شورای رسانه، ترکیب شورای سیاستگذاری رسانه به این شرح مشخص گردید: ۱٫ نماینده ولی فقیه و امام جمعه میبد/ ۲٫ نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی/ ۳٫ فرماندار میبد/ ۴٫ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد/ ۵٫ دبیر شورای رسانه/ ۶٫ مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی میبدخبر، مدیرمسئول نشریه میبدنوین، خبرنگار صدا و سیما، مدیرمسئول شبکه مجازی میبدما، مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن و مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی میبدنیوز

همچنین مطابق با مواد ۱۵ تا ۱۸ اساسنامه مذکور اعضای کمیته های اقماری شورای رسانه به این شرح انتخاب شدند:

۱٫ کمیته آموزش و ارزیابی:

الف-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد

ب-رئیس یا نماینده دانشکده خبر میبد

ج-فرمانده سپاه ناحیه میبد

د- دبیر شورای مراکز آموزش عالی میبد

ه-مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی نارین نیوز

و- مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی فرداپرس

ز-مدیرمسئول شبکه مجازی میبدما

۲٫ کمیته صنفی و مالی:

الف-فرمانداری میبد

ب-شهرداری میبد

ج-اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد

د-مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی میبدنیوز

ه-مدیر مسئول نشریه میبدنوین

و-مدیر مسئول نشریه میبد

۳٫ کمیته داوری و نظارت:

الف-نماینده میبد در مجلس

ب-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد

ج-رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد

د-رئیس اداره آموزش و پرورش میبد

ه-مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی میبدآدینه

همچنین در این جلسه مقرر شد در جلسه آتی شورای سیاستگذاری، علاوه بر دستورکارهای دیگر،  جایگاه بانوان و جایگاه دانشکده خبر در شورای سیاستگذاری و نیز مسئله برگزاری جلسات فقه رسانه و اخلاق رسانه مطرح گردد.

همچنین مقرر شد تا مسئله تعاونی مسکن خبرنگاران حداکثر ظرف یک ماه آینده توسط دو تن از اعضای رسانه ای شورا(میبدنیوز و نشریه میبد) از معاون فرماندار میبد پیگیری شود و نتایج آن اعلام گردد.

ضمنا مسئله پیگیری عواید ناشی از تبلیغات تلویزیون شهری ظرف دو هفته آینده توسط شبکه میبدما از شهرداری میبد پیگیری شود.

همچنین قرار شد تا فرمانداری میبد به محض اختصاص یافتن مکان مناسب به “خانه خبر” میبد، جایگاهی نیز برای شورای رسانه میبد در آن مکان در نظر گیرد.

همچنین مقرر شد  با پیگیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد تا جلسه بعدی مجمع عمومی، کمیته ها شکل گرفته باشد و مسئول این کمیته ها نیز انتخاب شده باشد.

پس از تصویب این مصوبات، آیت الله اعرافی، ضمن سخنان کوتاهی به تبیین نقش صحیح اصحاب رسانه شهرستان پرداخت.

آیت الله اعرافی در ابتدا بر وظائف و نقش حساس و فوق العاده رسانه تاکید کرد و گفت: مجموعه رسانه های میبد فرهنگساز هستند و می توانند در اراتقاء یا تنزل فرهنگ نقش برجسته ای داشته باشند.

وی توجه رسانه ها را به واقعیتهای جامعه و داشتن نگاه کلان و راهبردی جلب نمود و خاطرنشان ساخت: یک رسانه وقتی می تواند نقش سازنده خود را ایفا کند که بداند چه می خواهد بکند و چه هدفی را می خواهد دنبال کند و نقش کامل رسانه وقتی شکل می گیرد که این دو عنصر در او جمع باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم اهمیت دادن رسانه ها به مسائل فنی و مهارتی تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که به مسائل فنی و مهارتی رسانه خیلی توجه کنید و باید از لحاظ دانش فنی در جای راقی و متعالی قرار بگیرید.

آیت الله اعرافی با تاکید بر بحث اخلاق و فقه رسانه گفت: ما معتقدیم حوزه رسانه باید از اخلاق و ارزشهای متعالی برخوردار باشد در عین اینکه در چالشهای ناصواب قرار نگیرد.

وی با تقاضا از فعالان رسانه ای فضای مجازی شهرستان میبد جهت اخذ مجوز، افزود: انتظار از مسئولین این است که همکاری و همدلی با مجموعه رسانه شهرستان داشته باشند و اصحاب رسانه هم باید به درد دستگاههای دولتی توجه نمایند.

وی با اشاره به پروژه جمع آوری تاریخ شفاهی میبد بر لزوم ساماندهی تاریخ رسانه میبد، ذیل این پروژه تاکید نمود.

امام جمعه میبد از مسئولین امر و به ویژه استانداری یزد تقاضا نمود تا علاوه بر بخشهای دیگر مجموعه های فرهنگی، علمی و رسانه ای میبد را مورد عنایت و حمایت وِیژه خود قرار دهند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه نظارت و ارزیابی رسانه ها را یک امر ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت: این نظارت باید از دل خودتان بجوشد و یک پایه اصلی آن خود شما رسانه ای ها هستید.

وی در پایان با تاکید بر به موقع برگزار شدن همایش سالانه روز خبرنگار گفت: از مسئولین شهرستان انتظار می رود مصوبات این جلسه را به ویژه در حوزه مالی و پشتیبانی مورد عنایت و توجه قرار دهند.

گفتنی است در این جلسه مسئول روابط عمومی استانداری یزد نیز حضور داشت و طی سخنانی از اصحاب رسانه ای فضای مجازی شهرستان میبد تقاضا نمود تا نسبت به اخذ مجوز از ارشاد استان اقدام کنند.

اعضای حاضر مجمع عمومی شورای رسانه شهرستان میبد به این شرح بودند:

نماینده ولی فقیه و امام جمعه میبد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد

معاون فرماندار میبد (به نمایندگی از فرماندار)

فرمانده سپاه ناحیه میبد

شهردار میبد

رئیس آموزش و پرورش میبد

رئیس شورای مراکز آموزش عالی میبد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد

نماینده دانشکده خبر میبد

رئیس حوزه علمیه میبد

نماینده شورای اسلامی شهرستان

خبرنگار ایرنا

خبرنگار صدا و سیما

نماینده پایگاه اطلاع رسانی فرداپرس

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی میبد آدینه

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی میبدخبر

مدیرمسئول شبکه مجازی میبدما

مدیرمسئول نشریه میبدنوین

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی میبدنیوز

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی نارین نیوز

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن