یحیی‌زاده رابه‌عنوان‌یک‌نماینده اصولگرایِ‌مومنِ بابصیرتِ پرکارِ بااخلاص می‌شناختم

تعمد داشت که هیچ روزی که من در مجلس باشم من را تنها نگذارد. همین که از دور می آمد با آن لبخند ملیح خودش خنده ای می کرد و دو سه دقیقه ای کنار صندلی ما می ایستاد و صحبتی می کرد و غالبا هم با یک شوخی لطیفی دل من و اطرافیان من را شاد می کرد

  • در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده -نماینده فقید مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی- مراسم با شکوهی تحت عنوان “بی قرار خدمت” در سالن اجتماعات کانون شهید رجایی میبد برگزار شد. در این مراسم، آقای دکتر غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی امام خامنه ای و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس کننونی فراکسیون اصولگرایان مجلس، طی سخنانی درباره اوصاف و ویژگی های مرحوم یحیی زاده سخنرانی نمود که نظر به اهمیت این سخنان متن این سخنان به مخاطبان عزیز تقدیم می گردد. قسمت اول سخنان دکتر حداد عادل درباره مرحوم یحیی زاده را در پیش رو دارید:

مرحوم یحیی زاده یک نماینده نمونه بود.

ما با ایشان نزدیک به ۹ سال در مجلس حشر و نشر داشتیم و رابطه قلبی، فکری و کاری داشتیم. وقتی مجلس ششم با آن تفاصیلی که می دانید به پایان رسید و نتیجه آراء و ترکیب نمایندگان مجلس هفتم معلوم شد، دو سه ماهی قبل از شروع دوره هفتم ما نمایندگان با هم ارتباط و همکاری داشتیم که مجلس را چگونه آغاز بکنیم و در مجلس چه بکنیم. در آن روزها بود که من نخستین بار با مرحوم یحیی زاده آشنا شدم.

IMG_1527

مجلس هفتم که از خرداد ۸۳ شروع شد ارتباط ما روزافزون شد. من مسئولیت مجلس را برعهده داشتم و یحیی زاده را به عنوان یک نماینده اصولگرای مومن بابصیرت پرکار بااخلاص می شناختم. ۴ سال ارتباط ما در مجلس هفتم بود تا نوبت به مجلس هشتم رسید. در مجلس هشتم مثل امروز من یک نماینده معمولی بودم در کنار بقیه. آقای یحیی زاده نهایت لطف و وفاداری را نسبت به من نشان می داد. خلق و خوی عجیبی داشت. جوهر محبت داشت و محبت در گوهر او بود. هر روز که بنده به مجلس می رفتم یحیی زاده باید نزد من می آمد و حتما از من احوالپرسی می کرد. تعمد داشت که هیچ روزی که من در مجلس باشم من را تنها نگذارد حالا گاهی هم کار داشت و گاهی هم کار نداشت. همین که از دور می آمد با آن لبخند ملیح خودش خنده ای می کرد و دو سه دقیقه ای کنار صندلی ما می ایستاد و صحبتی می کرد و غالبا هم با یک شوخی لطیفی دل من و اطرافیان من را شاد می کرد و چیزی می گفت و چیزی می شنید و می رفت. دست کم روزی یکبار و گاهی روزی چندین بار به سراغ من می آمد.

علاوه بر این من و او در کمیسیون فرهنگی عضو بودیم. من رئیس و او عضو بود و من شاهد حضور او پرکاری و دلسوزی او بودم. در همین سالها بود که در خدمت او به میبد آمدم و در مسجد و در حضور شما مردم صحبت کردم. قبل از من یحیی زاده صحبت کرد و ابراز محبت کرد. اول سفر من به میبد در مجلس هشتم و در معیت آقای یحیی زاده بود و من شاهد توجه و دلسوزی او نسبت به مردم و حوزه انتخابیه اش بودم.

او هم نسبت به مسائل کلان کشور و انقلاب صاحب درک و بصیرت و رای بود هم از مسائنل جزیی غافل نبود. بعضی ها به کلیات علاقه دارند و به جزئیات توجهی ندارند، بعضی ها برعکس هستند و وقتشان را یکسره صرف جزئیات می کنند. یحیی زاده به قول منطق دانها هم کبریاتش خوب بود هم صغریاتش. هم امور جزئی و فتی و منطقه ای خیلی برایش مهم بود و هم مسائل امام، انقلاب، رهبری، ولایت فقیه، فتنه و هر چیزی که مسئله بود یحیی زاده نسبت به آنها حساس بود. بسیار بی تکبر بود و ساده زیست.