شرح فعالیت های «جبهه فرهنگی میبد» در حوزه کتاب و کتابخوانی در گفتگو با مسئول این کارگروه

مسئول کارگروه کتاب و کتابخوانی جبهه فرهنگی میبد گفت: جبهه فرهنگی میبد با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی نسبت به اجرای برنامه های مختلف در این حوزه فعالیت مداوم و مستمر دارد.

محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش کتاب در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در مورد مطالعه، جبهه فرهنگی میبد نیز در این زمینه فعالیت های مختلفی را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: این فعالیت ها در سطوح مختلف طراحی شده اند که از جمله آنها می توان به تقویت بنیه و توان فکری اعضای جبهه فرهنگی با ایجاد کارگروه تخصصی مطالعه کتاب و جلسات نقد و بررسی این کتاب ها اشاره کرد.

دهقانی با اشاره به برگزاری سی جلسه از این کارگروه و آغاز فصل چهارم این جلسات، بیان داشت: برگزاری جلسات تخصصی با نویسندگانی مانند آقایان حجت الاسلام مظفر سالاری و محمد علی جعفری و ناشرانی مانند نشر شهید ابراهیم هادی نیز از فعالیت های این کارگروه جهت بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کتابسرای جبهه فرهنگی با تجمیع ۱۰۰۰ جلد کتاب مهم و مورد نیاز عناصر فرهنگی و انقلابی نیز از دیگر فعالیت های جبهه فرهنگی در این حوزه است که با حمایت خیّری بزرگوار تهیه شده است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت این کارگروه در سطح جامعه، گفت: از دیگر فعالیت های جبهه فرهنگی در این محور، فروش ویژه کتاب های فاخر کشور در حاشیه نماز جمعه میبد بوده است که با انتخاب مناسب این کتب، تبلیغ سنجیده و تخفیف ویژه، باعث استقبال خوبی از طرف نمازگزاران جمعه شده است.

محمد دهقانی ادامه داد: به این حد نیز قانع نبوده ایم و با شناسایی اماکن پرجمعیت مانند آرایشگری ها و مطب برخی از پزشکان که زمان ایستایی و معطلی مردم زیاد بوده، کتابهای خواندنی و فاخر را توزیع کرده ایم تا زمان تلف شده مردم را به سمت استفاده درست جهت مطالعه کتاب سوق دهیم.

وی گفت: البته جبهه فرهنگی فعالیت خود را به این مسائل محدود نکرده و نخواهد کرد، همان طور که کارگروه نویسندگی به استادی محمدعلی جعفری نیز در حال فعالیت خود جهت تربیت نویسنده در جبهه فرهنگی می باشد و قطعاً دامنه این فعالیت ها جهت رشد و ارتقاء سطح مطالعه در جامعه ادامه خواهد یافت.