مرغ‌های +A از اول آبان در بازار یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از اجرای طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ از اول آبان ماه در یزد خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، علی اکبر حدادزاده در نشستی خبری با اشاره به اینکه طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ از تیرماه سال جاری توسط سازمان مرکزی دامپزشکی در کشور آغاز شد، اظهار داشت: برای اجرای این طرح در استان یزد به همکاری همه دستگاه ها نیاز است و در این راستا جلسات متعددی با دست اندرکاران صنعت، مدیران ارشد استان و … برگزار کرده ایم.

وی افزود: از آنجا که برخی کشتارگاه ها هنوز زیرساخت های لازم را برای اجرای این طرح ندارند، قرار است طرح از اول آبانماه در یزد عملیاتی شود.

حدادزاده با بیان اینکه اجرای این طرح کشتارگاه ها را از نظر ساختاری و مکانیزاسیون ارتقاء می دهد، عنوان کرد: با اجرای این طرح وزن مرغ های قابل عرضه به بازار کنترل می شود ضمن اینکه سلامت مرغ به لحاظ داروی باقیمانده و بسیاری از موارد دیگر، به شکل جدی‌تری نسبت به اکنون کنترل می شود و بسته بندی های عرضه شده به بازار در قالب این طرح با لیبل A+ انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان یزد طی سال گذشته ۳۹۴ هزار تن تولیدات دامی داشته ایم، یادآور شد: این میزان تولید به طور قطع بدون کوشش همکاران ما در دامپزشکی محقق نمی شد و دامپزشکی در کل کشور حافظ ۱۵ هزار دلار سرمایه است.

حدادزاده با اشاره به اینکه دامپزشکی سد میان بیماری های مشترک بین انسان و دام است، ادامه داد: حاصل این تلاش در جامعه ملموس است و نیروهای دامپزشکی با تلاش و ایثارگری چرخ بهداشت این بخش را می چرخانند.

وی بیان کرد: نظارت بر حفظ سلامت و بهداشت غذا از مزرعه تا سفره از وظایف دامپزشکی است و تمام کشتارگاه ها، خودروهای حمل مواد خام دامی، سردخانه ها و مراکز عرضه محصولات خام دامی تحت نظارت و کنترل است.

حدادزاده با اشاره به نظارت بر کشتار و ذبح حلال و بهداشتی ۲۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان یزد طی یک سال گذشته، عنوان کرد: در کشتارگاه های طیور نیز در یک سال گذشته ۸۹ هزار و ۶۰۹ قطعه طیور غیرقابل مصرف را حذف و معدوم سازی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مردادماه امسال طرحی به مرحله اجرا درآمد که در قالب آن به طور اتفاقی از میان طیوری که وارد کشتارگاه ها می شد، نمونه گیری انجام شد که بلا استثنا تمام این طیور عاری از هرگونه آنتی بیوتیک بودند.

حدادزاده در این نشست هچنین به بیان مسائلی در مورد بیماری هاری، تولید شیر در استان، تشکیل پرونده های قضایی و … پرداخت.