۲۳ درصد مددجویان کمیته امداد یزد سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۱۰ هزار و ۵۷۶ خانوار سالمند با جمعیت ۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش میبدما به نقل از کمیته امداد، محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در مراسم اعزام جمعی از سالمندان تحت حمایت به مشهد مقدس هم‌زمان با روز جهانی سالمندان گفت: ۱۰ هزار و ۵۷۶ خانوار سالمند با جمعیت ۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۹۸۹ سالمند تحت حمایت زن و ۴۵۸۷ نفر مرد هستند، افزود: ۲۳ درصد از خانوار تحت حمایت سالمند هستند و پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در ادامه به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

وی بابیان اینکه بیشترین سالمندان تحت حمایت ساکن شهرستان تفت هستند، گفت: سال گذشته ۹۹۵۳ خانوار سالمند تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند و چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت ماهیانه، تأمین سبد موارد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه‌های نگهداری آنان هزینه شد.

شایسته ذکر است: ۲۲ هزار و ۸۹۹ خانوار با جمعیت ۴۵ هزار و ۴۷۷ نفر تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.