مثنوی‌خوانی از محفل‌های ادبی میبد است

مثنوی‌خوانی «با مولانا» از جمله محفل‌های ادبی میبد است که هر ماه با حضور علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا ، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی میبد گفت : برگزاری این نشست با پشتیبانی و همت معاونت فرهنگی ، امور اداری و روابط عمومی دانشگاه و به همت عباس خیر اللهی از مدرسان این مرکز آموزش عالی بنیان‌گذاری شد.
محمدرضا فخارچی افزود : ۱۶ نشست از محفل مثنوی‌خوانی با مولانا، در دانشگاه برگزار شد که بیستمین نشست آن امروز بود که مدیریت کتابخانه مرکزی میبد همکاری خوبی در برگزاری این محفل در مکان کتابخانه داشت .
وی ادامه داد : این نشست با حضور جمعی از علاقه‌مندان مثنوی معنوی در محضر مولانا و در ساحل دریای معنوی مثنوی، در محل کتابخانه مرکزی و با حضور شهردار به‌عنوان میهمان ویژه برگزار شد.
مدرس دانشگاه افزود : در این نشست دکتر محمدحسین دهقانی مدرس دانشگاه به خوانش، توضیح و تجزیه تحلیل بخشی از مثنوی مولانا پرداخت و در ادامه علی بمان دهقانی با نوایی گرم، شعری از مولانا را به‌صورت آواز اجرا کرد.
وی یادآور شد: اولین نشست مثنوی‌خوانی با مولانا با حضور جمع کوچکی از دوستداران مباحث ادبی و به‌طور ویژه علاقه‌مندان مثنوی مولانا، ۲ سال پیش در ۱۸ اسفندماه سال ۹۵ در سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی میبد، فعالیت خود را آغاز کرد.
این مدرس دانشگاه اظهار امیدواری کرد که پویایی و بالندگی این جمع سالم، به همت و پشتیبانی همه‌جانبه مسئولان امور فرهنگی و هنری شهرستان، تداوم و گسترش یابد تا شهر میبد با این‌گونه اجتماعات فکری و معنوی شناخته شود.
مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.