تقدیر خانواده شهید مهدی فتوحی از مسئولان میبد

خانواده «شهید مهدی فتوحی اردکانی» با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میبد، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری شبستان از یزد؛ پدر و مادر تنها شهید امنیت استان یزد در این برنامه از زحمات مدیران و مسئولان بنیاد شهید، شهرداری و شورای اسلامی میبد به دلیل گرامیداشت مناسب و قابل‌توجه یاد و خاطره شهدا و نصب تمثال شهید مهدی فتوحی در محل عروج شهید در این شهرستان تشکر، تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

محمدعلی فتوحی در این برنامه بابیان اینکه آحاد مردم و مسئولان باید توجه داشته باشند که امنیت ایجادشده در جاده‌ها و مسیرهای مختلف و متعدد مرهون فداکاری‌های گسترده و مجاهدانه شهدا و ایثارگران است، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام که به تعبیر مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه)؛ شمع محفل بشریت هستند، افتخاری بزرگ است.

وی ضمن ذکر خاطراتی از شهید فتوحی به نحوه شهادت این شهید معزز اشاره و اذعان کرد: مسئولان باید دقت کنند که گاهی با حرف و عمل خود به راه خونین شهدا خیانت نکرده و در حفظ این امانت کوشا باشند. خانواده‌های شهدا همانند شهیدان خود آماده فداکاری و جان‌فشانی در راه دفاع از اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه هستند.

پدر شهید مهدی فتوحی اردکانی در پایان با تأکید بر اینکه جریان سازی برای گرامیداشت مقام شهدا صورت گیرد، تصریح کرد: باید از اقدامات مناسب و به جا در حوزه‌های مختلف ازجمله اقدامات نهادهای شهرستان میبد برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید فتوحی تقدیر و تجلیل کنیم.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد نیز در این نشست، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را ازجمله وظایف اصلی و مطرح خود و سایر مسئولین دانستند و بر لزوم ادامه دادن راه آنان تأکید کردند.

لازم به ذکر است که شهید مهدی فتوحی اردکانی در تاریخ یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۰ در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح مورد اصابت تیر قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای پرافتخار شهرستان اردکان به خاک سپرده شد.