مطالعه باید به‌صورت عادت در خانواده‌ها درآید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد بابیان اینکه مطالعه باید به‌صورت عادت در خانواده‌ها درآید گفت: خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نقش را در افزایش مطالعه فرزندان دارند.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، «علیرضا ابوالحسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه را گنجی از دانش خواند و گفت: مطالعه کاری نیست که بتوان به کودک تحمیل کرد.

علیرضا ابوالحسنی بابیان اینکه مطالعه باید به‌صورت عادت در خانواده‌ها درآید گفت: خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نقش را در افزایش مطالعه فرزندان دارند.

ابوالحسنی تصریح کرد: از سوی دیگر باید رسانه‌ها با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی، جامعه را به سمت زندگی سالم و سواد غنی سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با پدیده ظهور فضاهای مجازی و گوشی‌های همراه، سرانه مطالعه در جامعه به‌شدت روبه کاهش است درحالی‌که اتکا به اطلاعات فضای مجازی فررٌار و کم‌عمق بوده و هرگز منبع خوبی برای کسب اطلاعات عمومی و دانش با محتوا نمی‌تواند باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد گفت: باید کتاب را به‌عنوان یار مهربان بهترین همراه و منبع مطالعه در جامعه با شیوه‌های ترویج مطالعه و افزایش روش‌های دسترسی مثل ایجاد کتابخانه‌های سیار به جامعه معرفی کنیم.