تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جلسه شورای اداری این اداره کل از برگزاری آیین ملی تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشور و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در شهر یزد، پایتخت کتاب ایران خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها با اشاره به اینکه در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و به مناسبت انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، میزبانی آیین ملی تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی به این استان واگذار شده است، گفت: این مراسم روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان ارشد استان در یزد برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تقدیر از تلاش‌های شش‌ماهه همکاران کارشناس و کتابدار خود بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری با همت همه همکاران در رده‌های مختلف، برنامه‌های پرحجم و متنوعی به اجرا درآمد که از مهم‌ترین برنامه‌ها، اجرای موفق نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بود.
وی با بیان اینکه در نهمین دوره این جشنواره بیش از ۳۶ هزار نفر از مردم استان مشارکت داشتند، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی، یکی از ظرفیت‌هایی است که نهاد کتابخانه‌ها را بیش از پیش به جامعه معرفی کرده است.
دوست فاطمی‌ها حضور پرشور کتابخانه‌های استان در اجرای پویش ملی «بهار مهربانی: را ستود و گفت: کتابداران و اعضای کتابخانه‌های استان در قالب این پویش و در دو مرحله، کمک‌های خود را در قالب هدایای فرهنگی، لوازم‌التحریر و اسبا‌ب‌بازی به کودکان مناطق زلزله‌زده کشور اهدا کردند.
وی ابراز امیدواری کرد، با مشارکت همه همکاران در رده‌های کتابخانه‌ای و ستادی، در نیمه دوم سال ۹۸ نیز شاهد اجرای برنامه‌های جذاب و اثربخش فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.
در ادامه دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حامد عطارها، معاون این اداره کل و کارشناسان فرهنگی، منابع، حراست، امور انجمن‌ها، همکاری‌ها، امور اداری و مالی، فناوری اطلاعات و امور کتابخانه‌ها مباحث تخصصی حوزه کاری خود را مطرح کردند.