آغاز مراحل ساخت یک فیلم در مورد معضلات اجتماعی مرتبط با شهرستان میبد

ساخت فیلم با رویکرد پرداختن به آسیب های اجتماعی میبد در مراحل مقدماتی قرار گرفت.

پیمان بیرانوند کارگردان میبدی در گفتگو با خبرنگار میبدما؛ اظهار داشت: با همکاری خانم فهیمه میرزایی نویسنده رمان های پر مخاطبی مانند «عروسک چشم سبز» و «رابطه ها» نوشتن چند طرح داستان با نام موقت «خشت و خیال» را آغاز کرده ایم.

وی افزود: نوشتن این فیلم‌نامه بر اساس تحقیقات و بررسی هایی می باشد که در مورد شرایط و سبک زندگی مردم در شهرستان میبد صورت می گیرد و بنا بر آن داریم که یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی شهرستان را در قالب این فیلم به نمایش در آوریم.

بیرانوند بیان داشت: سعی کرده ایم در گام نخست ساخت این فیلم که مراحل تحقیق و نگارش فیلم‌نامه می باشد، برای کاری موثر و پرمخاطب اقدام کنیم و با تلاش خانم میرزایی نیز چند فیلم‌نامه تهیه یا در دست تهیه است، که بهترین مورد را برای ساخت انتخاب خواهیم کرد.

کارگردان برگزیده دوره های مختلف جشنواره های فیلم‌سازی در کشور، ادامه داد: موضوع فیلم به نوعی تقابل سنت و مدرنیته را در فضای میبد به تصویر می کشد که خانواده ای بر مبنای سبک زندگی سنتی، و خود را در زندگی صنعتی و در فضای فقر و ثروت محک می زند و این موضوع جریانات مبتلابه جامعه امروز را کالبدشکافی می کند.

پیمان بیرانوند گفت: به نظرم ابزار هنر از جمله فیلم سازی می تواند بهترین کمک را جهت رفع معضلات اجتماعی انجام دهد و هدف ما برای شروع ساخت چنین فیلمی نیز به همین دلیل می باشد و امیدواریم که ادارات و ارگان های مرتبط در جهت تحقیق و پژوهش ساخت این اثر کاملاً میبدی از ما حمایت کنند.