دمای۴۰درجه‌ای یزد در روزهای تاسوعا و عاشورا

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی یزد از افزایش دما در استان خبر داد و گفت: امروز دمای هوا نسبت به روز گذشته دو درجه گرمتر شده است.

به گزارش میبدما؛ سیدعباس میرحسینی در گفتگو با مهر، هوای امروز استان یزد را صاف همراه با افزایش دما و گاهی افزایش سرعت باد اعلام کرد و اظهار داشت: یکشنبه هوای یزد صاف، گاهی با افزایش سرعت باد و در اواخر وقت با کاهش دما همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای یزد روز گذشته ۳۸ درجه بوده است، افزود: امروز و فردا دمای هوا با دو درجه افزایش به ۴۰ درجه خواهد رسید.

میرحسینی عنوان کرد: دمای هوا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در یزد بین ۳۸ تا ۴۰ درجه در مرکز استان متغیر خواهد بود.

وی بیان کرد: طی امروز و فردا، بافق با دمای ۴۳ درجه‌ای، گرم‌ترین نقطه استان یزد خواهد بود و گاریز نیز با دمای ۳۶ درجه‌ای خنک‌ترین نقطه استان یزد طی امروز و فرداست.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان یزد خاطرنشان کرد: دمای هوا در روزهای تاسوعا و عاشورا تغییر محسوسی در مناطق مختلف استان نخواهد داشت و تقریباً تمام شهرها، شاهد وضعیت جوی و دمای هوا نظیر روزهای ابتدایی هفته هستند.

وی، کمینه دمای یزد طی امروز و فردا را بین ۲۴ و ۲۵ درجه اعلام کرد و افزود: در بافق که گرم‌ترین نقطه استان یزد است، کمینه دما به ۲۴ درجه و در گاریز به عنوان خنک‌ترین نقطه استان به ۱۵ درجه خواهد رسید.