بازدید کمسیون بانوان سازمان نظام مهندسی یزد از میبد

اعضای کمسیون بانوان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از دو پروژه بزرگ بازاربین المللی کاشی وسرامیک ایران وهتل کریاس پالاس بازدید کردند و از نزدیک با جزئیات سازه، معماری، تأسیسات مکانیکی و برقی این پروژه های منحصر به فرد استان آشنا شدند.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی میبد، اعضای کمسیون بانوان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بدو ورود مورد استقبال خانم انسیه فلاح از اعضای شورای شهر و مدیر نظام مهندسی ساختمان میبد قرار گرفتند.
اعضای این کمیسیون در این پروژه از سازه و سیستم گرمایش و سرمایش و تاسیسات برقی این مجتمع بازدید کرده و از نزدیک با دستگاههای به کاررفته در این سیستم آشنا شدند.
مهندسین این مجتمع ضمن پاسخگویی به سوالات بانوان، به تحلیل سیستمهای موجود در سازه بازار کاشی و سرامیک ایران پرداختند.
در حاشیه این بازدید مدیر نظام مهندسی میبد با اشاره به رویکرد سازمان نظام مهندسی استان درراستای افزایش سطح علمی مهندسین گفت: یکی از اقدامات سازمان نظام مهندسی در این راستا، برگزاری بازدیدهای دوره ای مهندسین است .
وی با اشاره به کاهش ساختمان های بدون پروانه در شهرستان میبد گفت:هماهنگی و همکاری شورای شهر میبد با نظام مهندسی میبد و برخورد قاطع با متخلفین نقطه قوتی برای نظام مهندسی ساختمان میبد محسوب می شود.
مهندس صباغی با اشاره به اینکه طرح و اجرای خوب از نقاط قوت این پروژه است گفت: استفاده از مهندسین توانمند و با تجربه در قالب تیم های هماهنگ می تواند پروژه را درطراحی، نظارت و اجراء ، کاربردی، اقتصادی و مقاوم سازد.
صباغی افزود: سازه مقاوم و عالی، معماری خاص و جذاب، تاسیسات برقی و مکانیکی فوق العاده از خصوصیات این پروژه ها است و بازدید از این پروژه ها فرصت بسیار خوبی برای مهندسین می باشد.
سپس اعضای کمیسیون بانوان نظام مهندسی یزد از هتل کریاس پالاس بازدید کردند این مجموعه شامل هتل ۱۲ طبقه ، بازارچه برند، حیاط مرکزی، هتل، پارکینگ و کافی شاپ و رستوران، سالن همایش ها و چهار سالن برگزاری مراسم است
هتل پنج ستاره کریاس پالاس و نمایشگاه بین المللی کاشی وسرامیک میبد با بیش از ۷۰هزار متر مربع زیربنا در فاز اول و زیربنای نهایی بیش از یکصد هزار متر مربع،از پروژه هایی است که در طراحی ، نظارت و اجرای آن از توانایی های مهندسین بومی استفاده شده است که نشان از توان و دانش بالای مهندسین استان دارد.
مهندسین اجرایی هتل کریاس پالاس با تشریح بکارگیری پیشرفته ترین تکنولوژی ها در سازه، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی، به اجرای نورپردازی سالن مراسم ها به صورت سیستم دوحالته دستی و وای فای اشاره کردند و به تشریح نورپردازی سقف سالن های هتل به صورت آسمان مجازی، کناف چوب و باریسول پرداختند.
در حاشیه این بازدید رئیس کمیسیون بانوان نظام مهندسی یزد در گفتگویی با اشاره با دستاوردهای مفید چنین بازدیدی اظهار داشت: هدف ما از چنین بازدیدی آشنایی هرچه بیشتر بانوان با پروژه های عظیم استان و مصالح به کاررفته در این سازه ها بوده و چنین بازدیدهایی باعث تعامل بانوان مهندس استان با یکدیگر می شود.
خانم زابلی نتیجه و خروجی چنین بازدیدی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اعضای کمیسیون بانوان شرکت کننده متشکل از رشته های هفت گانه نظام مهندسی از جمله عمران، برق، تأسیسات و معماری هستند.
در پایان روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان میبد با اهدای صنایع دستی این شهرستان، اعضای کمیسیون بانوان را جهت بازدید به کارخانه شیشه اردکان بدرقه کرد.