طرح نظارت بر توزیع نوشت‌افزار در یزد آغاز می‌شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت یزد از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و نظارت بر نوشت‌افزار زا فردا / یکشنبه/ در این استان خبر داد که تا ۱۰ مهرماه هم ادامه دارد.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا علمدار یزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این طرح را تنظیم بازار نوشت افزار و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان اعلام و اظهار کرد: از دیگر اهداف ما در این طرح، پایش مستقیم بازار در زمینه تامین و توزیع نوشت‌افزار توسط واحدهای تامین کننده آنها، برخورد با احتکار و عدم عرضه و جلوگیری از فروش نوشت افزار با نقش های و تصاویر غیر اخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار است.

وی جلوگیری از فروش اقلام نوشت افزار تقلبی،‌ ممانعت از فروش اجباری، شمارش تعداد اوراق دفترهای درسی، نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی، بررسی میزان تولید، رعایت درصد های سود مجاز، رعایت و درج قیمت، کیفیت را از دیگر اهداف این طرح دانست.

رئیس سازمان صمت یزد با بیان اینکه وحدت رویه در اقدامات نظارتی و کنترل بازار با هدف ایجاد آرامش از جمله اهداف دیگر اجرای این طرح است، اضافه کرد: در این رابطه از همکاری ادارات کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در قالب انجام گشت‌های مشترک بازرسی استفاده خواهد شد.

علمدار یزدی یادآور شد: در این طرح علاوه بر اینکه از پتانسیل بیش از ۱۱۰ ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح نمایشگاه‌ها، کتاب فروشی‌ها و سایر مراکز عرضه اقلام تحریری استفاده می‌شود، ۳۵ بازرس اصلی نیز بر روند توزیع این کالاها نظارت کامل دارند.
وی تصریح کرد: در هفته های پایانی شهریور نیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان و سطح شهرستان‌ها دایر می‌شود که بازرسان اصناف با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته و بر کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها توزیع و عرضه می‌شود نظارت خواهند کرد.