بازسازی نمادین غدیرخم و اطعام ۲۰ هزار نفر در میبد

همزمان با سالروز عید غدیر همانند سال‌های گذشته کاروان حجه الوداع معروف به «کاروان اشراق ولایت» در میبد به حرکت درآمد و واقعه این روز با حضور گسترده مردم به صورت نمادین بازسازی و سپس از ۲۰ هزار نفر در سفره غدیر پذیرایی شد.

به گزارش میبدما؛ یکی از دست اندرکاران این کاروان به ایرنا گفت: از سال‌ها قبل به مناسبت عید غدیر در محله فیروزآباد میبد برای ۶۰۰ نفر غذا تهیه می‌شد که این تعداد از سال ۸۳ به تدریج افزایش یافت و به حدود پنج هزار نفر رسید.

سید اسماعیل اسعدی افزود: از سال ۸۵ با هم اندیشی ،کاروان اشراق ولایت راه اندازی شد و امروز پس از حرکت از میدان شهرداری در حسینیه بزرگ فیروزآباد جمع شدند و این برنامه هر ساله اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: سال‌های اولیه راه اندازی کاروان برای ۱۲ هزار نفر غذا پخت و توزیع می‌شد که ۲، سه سال اخیر این تعداد به ۲۰ هزار نفر رسید و احتمال افزایش آن در سال‌های بعد وجود دارد .

اسعدی تصریح کرد: این کاروان متعلق به محلات و روستاهای مختلف میبد است و هدف اصلی آن آشنایی مردم با واقعه غدیر است.

وی ادامه داد : مجری کاروان با ساخت سالن ورزشی در نزدیکی مکان ستاد به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی می‌پردازد.

همچنین دست اندرکار کاروان اشراق ولایت میبد با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر در راه اندازی کاروان مشارکت دارند ، اظهار داشت : این برنامه در مجموع مردمی است، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، شهرداری و… دربرگزاری آن همکاری دارندریال در سال ۸۵ که برای اولین بار کاروان در میبد راه اندازی شد، سال‌های بعد در تعدادی از شهرها و روستاهای کشور هم راه اندازی شده است.

به گفته علی اکبر میرمحمدی دمام زن هیئت مذهبی صدرآباد رستاق است که با کاروان اشراق همکاری دارد که دمام و سنج بیشتر در شهرهای جنوبی کشور در مراسم عزاداری و جشن‌ها نواخته می‌شود.

مراسم غدیر امسال با حضور گسترده مردم و مشارکت محله‌های مختلف میبد برگزار و در حسینیه مراسم نمادین غدیرخم نیز اجرا شد.