هیئات و تکایای مذهبی برای تامین برق مراسم‌های جشن و عزاداری در خیابان ها، حتما با اداره برق ارتباط بگیرند

رئیس اداره برق شهرستان میبد گفت: هیئات مذهبی برای تامین برق مراسم های خیابانی در جشن ها و مراسم های عزاداری حتما با اداره برق میبد ارتباط بگیرند.

مهندس حمیدرضا عدل‌ثانی در گفتگو با خبرنگار میبدما، اظهار داشت: سازوکارهایی در اداره برق وجود دارد که برای مراسم های خیابانی جشن‌ها، مخصوصاً در این ایام و در ایام ماه محرم که به آن نزدیک هستیم، برق رایگان تعلق می گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که بارها از طرف مردم نیز مطرح می شود، باز بودن درپوش های فیوز تیربرق های وسط برخی از بلوارهای شهر است که متاسفانه اکثراً در همین مراسم ها باز و مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که اداره برق مرتباً این درها را مسدود و محکم می کند.

رئیس اداره برق میبد ادامه داد: بارها گفته ایم و درخواست کرده ایم، که جهت تامین برق برای این نوع مراسم ها، به صورت مستقل اقدام نکنند و اگر نیاز به برق دارند، با حضور یک نماینده از طرف خودشان و پر کردن فرمی از برق رایگان و همراه با کار کارشناسی نیروهای اداره برق استفاده کنند.

وی بیان داشت: با استفاده غیر تخصصی از انشعاب برق امکان ایجاد خطراتی مانند افت فشار و قطع برق و آسیب زدن به دستگاه های برقی مشترکین و حتی ایجاد خطرات جانی برای افراد غیر متخصص وجود دارد که اداره برق در این موضوع می تواند بهترین کمک را به برگزاری بی خطر مراسم ها بکند.

مهندس حمیدرضا عدل‌ثانی گفت: سال های قبل بروشورهای ایمنی به هیئات و تکایای مذهبی داده و باز هم امسال همین کار را خواهیم کرد و انتظار داریم از این بزرگواران که برای هر کاری که به حوزه روشنایی این مراسم ها مربوط می شود با اداره برق ارتباط بگیرند.