مردم عزیز میبد از طرح «۹۰ روز آفتابی» برای بخشودگی دیرکرد عوارض استفاده کنند/ در مورد روشنایی بلوار نبی اکرم(ص) منتظر اقدام عملی اداره برق هستیم

علیرضا نقوی گفت: شهرداری میبد بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در موضوع روشنایی بلوار نبی اکرم(ص) هزینه کرده و برای اتمام کار نیز منتظر اقدام عملی دیگر ارگان های مربوطه است.

شهردار میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما در مورد طولانی شدن زمان خاموشی تیرهای برق بلوار نبی اکرم(ص) اظهار داشت: قبلا قرارداد نانوشته ای وجود داشت که در معابر شهری فنداسیون و تیر های روشنایی را شهرداری اماده می‌کرد و در اختیاره اداره برق قرار می داد و اداره برق با کابل کشی و نصب سرچراغی به برق شهر متصل می کرد.

وی با اشاره به اهمیت روشنایی این مسیر برای ساکنین مسکن مهر و همچنین استفاده مناسب برای مسافرین و گردشگران میبد، ادامه داد: اما در این پروژه حسن‌نیت نشان دادیم و برای انجام سریع‌تر کارها، به جز تامین فنداسیون و تیرهای روشنایی؛ سرچراغی ها را نیز تامین کردیم و هزینه ای بیش از ۴۰۰ میلیون تومان را پای کار آوردیم، اما از قرار معلوم اداره برق هنوز موفق به تامین ترانس برق آن نشده است.

نقوی با اشاره به درخواست بسیار زیاد مردم برای تامین روشنایی این مسیر و خطرات زیادی که تاریکی شب در این جاده به همراه می آورد، بیان داشت: حدوداً یک ماه پیش در جلسه ای با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد، آقای مهندس نواب ریاست برق منطقه ای، آقای فلاح فرماندار شهرستان و اقای مهندس عدل‌ثانی رئیس برق میبد، قرار شد اقدام عملی در این مورد صورت بگیرد که هنوز منتظر آن هستیم و طبیعتاً از جانب شهرداری این قول را می دهم که اگر تعهداتی را باید انجام دهیم، حتماً به آن عمل می کنیم.

مردم عزیز از طرح بخشودگی عوارض خودرو و نوسازی استفاده کنند

مهندس علیرضا نقوی در ادامه با اشاره به طرح «۹۰ روز آفتابی» گفت: این طرح عیدی و هدیه ای از جانب شهرداری میبد به شهروندان است که توسط اعضای محترم شورای شهر نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: در این طرح شهروندان عزیز و یا حتی عزیزان شهرهای همجوار اگر عوارض خودرو خود را طی این مدت یکساله گذشته یا قبل از آن پرداخت نکرده باشند و از فاصله ۲۵ آبان ماه و همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) تا ۲۵ بهمن ماه و دهه فجر، آن را پرداخت کنند، می توانند از بخشودگی جرائم عوارض خودرو برخوردار شوند.

شهردار میبد تصریح کرد: همچنین در این ۹۰ روز، شهروندان عزیزی که عوارض نوسازی خود را تاکنون پرداخت نکرده اند می توانند با پرداخت عوارض سه ساله ۹۶ الی ۹۸، از بخشودگی تمامی بدهی های نوسازی خود پیش از سال ۹۶ بهره‌مند شوند.

علیرضا نقوی گفت: عوارض مورد نظر در حقیقت تعهد شهروندان در مقابل شهرشان است که با صراحت هم می گویم که ریالی از آن خرج خارج از محدوده شهر میبد نخواهد شد و این دریافتی از مردم خرج زیبایی، آبادانی و عمران شهرشان می شود.