پذیرش طلبه در مدارس علمیه خواهران استان یزد

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد از ثبت‌نام برای پذیرش طلبه در دو مقطع در قدیمی‌ترین مدرسه علمیه خواهران استان یزد مشهور به مکتب الزهرا (س) خبر داد.

به گزارش میبدما؛ آزاده نیک پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه یکی از مناسب‌ترین بسترها برای خواهران تشنه معارف قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و مشتاقان کمک به اسلام و همنوعان است؛ فرصت ارتقای علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی راهم برای بانوان طلبه فراهم کرده است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و یزد در مقاطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکترا) مشغول به فعالیت هستند و همه شهرستان‌های استان دارای مدرسه سطح دو و شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد علاوه بر سطح دو دارای سطح سه و یزد و میبد دارای سطح چهار هم هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد اذعان کرد: اگر خواهری علاقه‌مند به تحصیل در حوزه باشد می‌تواند پس از اتمام دوره اول دبیرستان یا پایان دیپلم و حتی پس از تحصیلات دانشگاهی برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه محل سکونت خود ثبت‌نام کند و تا اتمام دوره کامل علمی در یزد مشغول به تحصیل شود.

نیک پور تصریح کرد: درگذشته و در دهه‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان یزدی تنها در یک مدرسه علمیه یعنی مکتب الزهرا (س) بانام فعلی الزهرا (س) و با پذیرش محدود می‌توانستند تحصیلات حوزوی خود را ادامه دهند و بسیاری از علاقه‌مندان به‌صورت حضوری با سفر به قم و یا به‌صورت غیرحضوری تحصیل می‌کردند.

وی ادامه داد: یکی از مسؤولیت های ما در جهان امروز تربیت انسان‌های کارآمد برای پاسخ به نیازهای اعتقادی جوانان خصوصاً سؤالاتی در مورد دین، مکتب و مذهب است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد گفت: مدرسه علمیه الزهرا (س) یکی از قدیمی‌ترین مدارس علمیه خواهران استان یزد از سال ۱۳۵۸ با لطف خداوند، کمک خیّرین و توجه خاص و روشن‌بینی و ژرف‌اندیشی شهید آیت‌الله صدوقی (ره) به‌عنوان اولین بنیان‌گذار مدارس علمیه خواهران در یزد بانام مکتب الزهرا (س) آغاز به کارکرد و هم‌اکنون پنجمین دهه از فعالیت خود را با ۳۰۱ طلبه در حال تحصیل و ۵۲۹ طلبه فارغ‌التحصیل آغاز کرده است.

نیک پور ادامه داد: این مدرسه علمیه در حال حاضر به‌صورت کاملاً مدرن و هوشمند ارائه خدمات می‌دهد و تک‌تک کلاس‌ها مجهز به سیستم هوشمند سازی است و اساتید می‌توانند به‌صورت زنده در کلاس تدریس نمایند.

وی اضافه کرد: در این مدرسه یک دوره تحصیلات هفت‌ساله داریم که دانش آموزان از پایه هشتم و نهم می‌توانند وارد حوزه شوند و پس از گذراندن این هفت سال موفق به گرفتن مدرک کارشناسی (سطح دو) حوزه می‌شوند و یکی هم ویژه خانم‌های دیپلمه هست که بعد از پذیرش در این مدرسه و اتمام پنج سال می‌توانند مدرک سطح دو دریافت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد بیان کرد: بانوانی که ۳۰ سال به بالا هستند در دوره پاره‌وقت ثبت‌نام می‌کنند که کمترین مدرک تحصیلی برای ورود در این دوره دیپلم نظام قدیم و یا جدید بدون شرط سنّی و قبولی در آزمون کتبی با معرفی چند کتاب و مصاحبه حضوری است که سه روز در هفته به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

نیک پور ادامه داد: امسال برای پذیرش دوره دیپلم تمام‌وقت و پاره‌وقت نیاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری است که روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۹۸ با معرفی منابع آزمون برگزار می‌شود.

وی گفت: بانوان علاقه‌مند به تحصیلات حوزوی برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط پذیرش به آدرس اینترنتی www.Paziresh.whc.ir مراجعه نمایند و یا برای ثبت‌نام حضوری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه مراجعه نمایند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد پایان مهلت ثبت‌نام در این مدرسه علمیه را به‌صورت حضوری و اینترنتی تا پایان ۲۱ مرداد اعلام کرد و افزود: بانوان می‌توانند با شماره‌های ۳۶۲۳۰۵۱۰ و ۳۶۲۳۰۰۱۴ این مدرسه علمیه تماس بگیرند.

نیک پور برخی از امکانات این مدرسه را کتابخانه تخصصی، مرکز پژوهشی، مهدکودک ویژه طلاب دارای فرزند و کافی‌نت و برخی خدماتی رفاهی و آموزشی را شامل مشاوره مذهبی، پاسخگویی به سؤالات احکام، برگزاری کلاس‌های مهارتی، مشاوره خانواده، برگزاری کلاس‌های مهارت‌های فردی مثل خودشناسی و سرویس ایاب و ذهاب به طلاب، خدمات پژوهشی مثل آشنایی با نرم‌افزارهای پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی و سایر مهارت‌های پژوهشی، برگزاری مناسبت‌های دینی و مذهبی در طول سال با حضور عموم بانوان یزدی و اردوهای جذاب تفریحی، سیاحتی و زیارتی برشمرد.

این گزارش می‌افزاید: شهرستان یزد دارای هفت مدرسه علمیه سطح دوخواهران شامل حضرت زینب (س) در منطقه پایانه و دانشگاه پیام نور یزد، حضرت زینب کبری (س) در مقطع ورودی سیکل در بلوار آزادگان آزادشهر، معصومیه (س) واقع در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع)، ریحانه الرسول (س) در محله خرمشاه یزد، نرجس (س) در محمدآباد یزد، سیدالشهدا (ع) در صفائیه و مدرسه علمیه خواهران امام حسین (ع) در ابتدای شاهدیه در مقطع سطح سه حوزه (کارشناسی ارشد) و مدرسه علمیه خواهران امیرالمؤمنین (ع) سطح چهار (دکترا) در محله بعثت است.