گلایه شهردار بفروئیه از نماینده مجلس

شهردار بفروئیه ضمن گلایه از نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، از مسئولان شهرستان خواست تا توجه بیشتری به این شهر داشته باشند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین؛ «محسن فلاح‌یخدانی» عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان میبد، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید والامقام خبرنگار، محمود صارمی و سایر شهدای واقعه تلخ حمله گروهک طالبان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف در ۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ را گرامی داشت.

وی در ادامه با بیان گزارشی از روند فعالیت خود در سمت شهردار بفرئیه اظهار داشت: پس از صدور حکم و تصدی مسئولیت در ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با یک شهرداری بدحال و دارای بدهی نسبتاً بالا روبرو شدیم که در عین این مشکلات مورد شکایات مختلف از دوران تصدی مسئولیت شهرداری‌های سابق واقع‌شده بود.

این مسئول با اشاره به اینکه شایعات و حرف و حدیث‌های روزهای ابتدایی مسئولیت مبنی بر عدم همراهی شورای اسلامی شهر بفروئیه با شهردار، گفت: پس از فعالیت در این سمت متوجه شدیم که این شایعات صحت ندارد.

شهردار بفروئیه بیان کرد: در جهت فراهم شدن تشکیلات مناسب اداری، ساختمانی را برای شورای اسلامی شهر اجاره کردیم و هم‌اکنون در طی هر هفته دو روز جلسه شامل یکشنبه‌ها (مراجعات گسترده مردمی) و سه‌شنبه‌ها (جلسات علنی) تشکیل می‌شود.

برپایی کارگاه‌های موتابی در شهر بفروئیه

وی بابیان اینکه پس از ثبت جهانی میراث زیلوی میبد، درصدد مطرح کردن کارگاه‌های موتابی به عنوان میراث شهر بفروئیه بودیم، یادآور شد: در همین راستا دو کارگاه موتابی راه‌اندازی شد. در جهت توسعه بیش از پیش این کارگاه‌ها نیز با مساعدت فرماندار شهرستان میبد به دنبال اخذ وام ۴۰۰میلیون تومانی از مرکز استان هستیم که هنوز محقق نشده است.

شهردار بفروئیه از مرمت قریب‌الوقوع بافت تاریخی این شهر با بودجه دو میلیارد ریالی خبر داد و خاطرنشان کرد: نورپردازی بافت تاریخی به صورت بدنه‌ای، تشکیل جلسات کمیسیون فنی برای اولین بار، تشکیل بانک اطلاعات املاک، ساماندهی پارک محبت، ساماندهی گلزار شهدا معزز و احداث کافی‌شاپ کوشک (دریکی از ساختمان‌های قدیمی متعلق به شهرداری) ازجمله سایر برنامه‌های این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه مردم بفروئیه از عدم تشکیل جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گله‌مند بودند، تصریح کرد: در جهت تکریم ارباب‌رجوع و افزایش رفاه اقشار مختلف مردم جلسات این کمیسیون را تشکیل داده و سازمان‌دهی کردیم. همچنین با نیازسنجی‌های صورت گرفته و با حمایت یکی از خیرین منطقه اقدام به شروع ساخت و احداث فرهنگسرای شهرداری بفروئیه کرده‌ایم که در نظر داریم با فراهم شدن تمهیدات لازم در عید سعید غدیر خم افتتاح شود.

تلاش برای راه‌اندازی پارک‌های محله‌ای

فلاح با تأکید بر اینکه احداث و راه‌اندازی پارک‌های محله‌ای با امکاناتی از قبیل اسباب‌بازی، مبلمان و… ازجمله ملزومات شهری در بفروئیه است، ابراز کرد: اولین پروژه پارک محله‌ای در کوچه فاطمیه به وسعت در حدود ۱۶۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در حال آماده‌سازی است و در ایام آتی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پارک بانوان را از طریق برگزاری مزایده‌ای عادلانه به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد، بیان کرد: جمع‌آوری زباله‌ها به صورت شبانه، ساخت پیاده‌رو در خیابان‌های امیرکبیر و یزدان (باغ کرباسی)، شعارنویسی و زیباسازی دیوارها با اولویت خیابان حضرت امام‌خمینی‌(رحمه‌الله علیه)، انجام آسفالت معابر به صورت متداول، اخذ سهمیه قیر ۲۵۰ تنی، پیگیری ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی، نصب تابلوی ورودی شهر در ورودی جاده کمربندی (منطقه جنوب غرب شهر) و فراهم آوردن امکانات روشنایی خیابان‌های امام خمینی و امام حسن نیز ازجمله سایر فعالیت‌ها در جهت افزایش بیش از پیش سطح ارائه خدمات به شهروندان بفروئیه بوده است.

این مسئول با تأکید بر لزوم اصلاح هندسی خیابان حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، اذعان کرد: این مشکل یک معضل ترافیکی را نیز در پی دارد که شورای ترافیک شهرستان نیز مصوبه‌ای در مورد اصلاح و مرتفع کردن این خیابان دارد که طی مدت‌ها این مصوبه مغفول مانده بود اما در پی آن هستیم تا این مصوبه را در اسرع وقت به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به استفاده از سنگ دیوار ساحلی (سنگ کوهی) در مسیر تردد به بقعه متبرکه شیخ ابوالقاسم معروف به پیر بفروئیه، گفت: انجام این کار توسط پیمانکار علاوه بر ایجاد حفاظ مناسب و نورپردازی به جذب توریست و گردشگر نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

شهردار بفروئیه با اشاره به لزوم تجلیل و تقدیر ویژه از خیرین این منطقه، افزود: در نظر داریم تا همایش فرهیختگان را برای تشکر از این افراد که گاها گمنام ولی وجودشان ارزشمند و غنیمت است، برگزار کنیم. به معنای واقع کلمه در طول سالیان اخیر پتانسیل‌های شهر بفروئیه مورد غفلت واقع‌شده و مسئولان امر شهرستان نیز به این ظرفیت‌ها اهمیت نداده‌اند.

بفروئیه؛ شهری فاقد امکانات شهری!

فلاح با ذکر این مطلب که شهر بفروئیه در مقام بودجه و توجه دچار کمبود است، گفت: بفروئیه ظرفیت شهرشدن را نداشته است و شهیدیه برای این امر مقدم بود.

وی با بیان این که متأسفانه هیچ زمینه‌ای برای کار در شهر بفروئیه فراهم نیست، تصریح کرد: متأسفانه در شهرستان، از بفروئیه صرفاً به عنوان یک منطقه برای پذیرش بالای دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یاد می‌شود. باید پذیرفت که برای تبدیل‌شدن چنین منطقه‌ای به بخش و حتی شهر می‌بایستی زیرساخت‌های لازم و توجهات مربوطه فراهم شود که در بفروئیه چنین نبوده است.

وی با انتقاد از اینکه شهری با حدود ده هزار نفر ساکن آنگونه که باید مورد اهمیت واقع نمی‌شود و حتی یک خبرنگار مستقر ندارد، تأکید کرد: مردم بفروئیه باید حتی برای خرید دارو، چاپ و تکثیر کاغذ و مکتوبات به شهرستان‌های اردکان یا میبد مراجعه کنند. با این اوصاف با دست خالی نمی‌توان توقع مدیریت شهری داشت.

شهردار بفروئیه ضمن درخواست از مسئولان شهرستان جهت توجه و رسیدگی بیشتر به بفروئیه، تصریح کرد: در دوران مسئولیتم؛ نماینده مردم شهرستان میبد در مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه کمکی در حوزه شهرداری بفروئیه انجام نداده است.

فلاح در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری بیشتر دید مردمی داشته و سعی در فعال‌سازی پایگاه بسیج و تشکلات مردمی است، ابراز کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشکده علوم قرآنی، آماده‌سازی و زیرسازی پارکینگ این مجموعه‌ در دستور کار است تا سطح ترافیک که گاها در محدوده این دانشکده اتفاق می‌افتد نیز کاهش یابد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در نشست تجلیل به عمل آمد.