رسانه از مهم‌ترین ابزارهای هویت و اقتدار است

مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد، تاکید کرد: با فراهم شدن امکانات لازم به دنبال برپایی دوره آموزشی فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ویژه خبرنگاران بسیجی استان هستیم.

به گزارش میبدما به نقل از نارین؛ «سرهنگ پاسدار مصطفی گلمحمدی‌ شورکی» در نشست گردهمایی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بسیجی استان یزد که در محل اردوگاه شهید محمود کاوه شهر مشهد مقدس برگزار شد از حضور و مشارکت پرشور خبرنگاران و فعالان انقلابی شبکه‌های اجتماعی در اردوی چهارروزه آموزشی و زیارتی سازمان بسیج رسانه تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی صاحبان قلم از ایام پرفضیلت و روح‌بخش ماه مبارکه ذی‌الحجه، گفت: هدف اصلی از برگزاری اردوی خبرنگاران بسیجی استان یزد؛ گردهمایی و هم‌افزایی بیش از پیش فعالان رسانه‌ای و تبلیغاتی جبهه انقلاب اسلامی بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد با اشاره به اینکه مدتی شاهد کاهش برخی از فعالیت‌های این نهاد بودیم، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سطح فعالیت‌های بسیج رسانه در استان در ابعاد کمی و کیفی افزایش پیداکرده و به‌اندازه‌ای که درشان و شایسته مقام بااهمیت اصحاب رسانه است، برسد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها و دفاتر سازمان بسیج رسانه در شهرستان‌های مختلف استان یزد برپا و فعال‌شده است، بیان کرد: جامعه هدف بسیج رسانه شامل خبرنگاران، گزارشگران، مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌ها، سردبیران، دبیران خبری، تصویربرداران، عکاسان خبری، مستندسازان، نویسندگان، منتقدان، کارشناسان، فعالان فضای مجازی، فعالان تشکلات مطبوعاتی، فعالان امور طراحی و چاپ و عاملان رسانه‌ای در امر توزیع هست.

گلمحمدی با اشاره اینکه رسانه‌ها از نگاه استراتژیکی یکی از مهم‌ترین ابزارهای هویت، اقتدار و منافع ملی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تهدیدآمیز موجود که به وسیله رسانه‌های خارجی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجادشده است، بخش رسانه‌ای به خصوص رسانه‌ها و فعالان خبری بسیجی ضمن آگاه‌سازی و فضاسازی در داخل باید به بسیج امکانات فعلی و به‌کارگیری حرفه‌ای صاحبان اندیشه بپردازند و ضمن اقناع مخاطبان گسترده داخل بتوانند به فضاسازی و کنترل خارج از مرزهای میهن اسلامی اقدام کنند.

وی بابیان اینکه کمک به تربیت و پرورش مناسب و مطلوب کادر تراز انقلاب شکوهمند اسلامی در جامعه رسانه‌ای شامل شناسایی، پرورش، پایش و به‌کارگیری ازجمله اهداف تشکیل و پایه‌گذاری بسیج رسانه است، اذعان کرد: بسیج رسانه سازمانی است با ماهیت انقلابی، فرهنگی، مروج آرمان‌های اصیل و بنیانی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، برخوردار از نظامی منسجم، تعالی‌بخش، بصیرت آفرین و مهارت افزا با مشارکت کلیه نیروهای مؤمن و متخصص عرصه رسانه که در چارچوب وظایف و مأموریت‌های سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه متولیان سازمان بسیج رسانه استان یزد به دنبال بررسی راهکارهای ارتقای شان و منزلت اجتماعی اصحاب رسانه دارالعباده اند، ابراز کرد: پس از برگزاری دوره چهارروزه مشهد مقدس، با فراهم شدن امکانات لازم به دنبال برپایی دوره آموزشی فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ویژه خبرنگاران بسیجی استان هستیم.

لازم به ذکر است که در پایان خبرنگاران حاضر در این اردو در فضایی صمیمی نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد مأموریت‌ها و چالش‌های بسیج رسانه استان یزد را بیان کردند.