تبدیل پایتخت کتاب ایران به کتابخانه‌ عمومی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از اجرای طرح عمومی‌سازی مطالعه و تبدیل یزد به یک کتابخانه عمومی خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از اداره ارشاد اسلامی؛ مجید جوادیان زاده با اشاره به عمومی سازی مطالعه و کتابخوانی در یزد به عنوان یکی از برنامه‌های مهم پایتخت کتاب ایران، اظهار کرد: عمومی کردن مطالعه و کتابخوانی در راستای تبدیل شهر یزد به یک کتابخانه عمومی بزرگ، یکی از برنامه‌های مهمی است که بخشی از این طرح تا پایان امسال آغاز و بخش دیگر نیز به سال آینده موکول خواهد شد.

وی با بیان این که تبدیل یزد به کتابخانه عمومی باید علاوه بر فراهم کردن دسترسی آسان عموم شهروندان به کتاب در کوتاهترین زمان نیز اتفاق بیافتد، گفت: منابعی که در این راستا تهیه خواهندشد، منابعی ارزان قیمت اما دارای مطالب آموزنده و مفید خواهند بود تا نگران تامین امنیت آن‌ها نیز نباشیم.

این مسئول در مورد اماکن هدف این طرح نیز تصریح کرد: یکی از مهمترین اماکن هدف این طرح، ایستگاه‌های اتوبوس ناوگان حمل و نقل شهری و همچنین تاکسی‌ها هستند که به عنوان اماکن هدف در مرحله اول مورد استفاده قرار خواهند گرفت. جوادیان‌زاده این طرح را مشترک بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: از آنجایی پایتخت کتاب ایران، برندی متعلق به شهر یزد است و برنامه‌های آن به فعالیت‌های شهرداری نیز وابسته است، این برنامه به طور مشترک اجرا خواهد شد.

این مسئول در ادامه نیز از اجرای طرح دیگری مبنی بر ارائه آثار فاخر نویسندگان و شعرای یزد به عموم مردم خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های در دستور کار اداره کل ارشاد استان که به بهانه تبدیل شدن یزد به پایتخت کتاب ایران انجام می‌شود، تبدیل آثار نویسندگان فاخر و شعرای بزرگ یزد به منابعی قابل ارائه به عموم مردم است.