هر شهروند یزدی ماهانه ۶۲۰ تومان صدقه می‌دهد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: سرانه پرداخت صدقه ماهانه هر شهروند یزدی به‌طور میانگین ۶۲۰ تومان است.

به گزارش میبدما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه بیش از ۱۵۵ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع‌شده است، گفت: سرانه پرداخت صدقه ماهانه هر شهروند یزدی به‌طور میانگین ۶۲۰ تومان است.

مشعل چی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ هزار نفر مددجو از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند، افزود: نیکوکاران یزدی با پرداخت یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان صدقه طی سه‌ماهه نخست سال ۹۸ رشد پنج‌درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ رقم زدند.

وی ادامه داد: صدقه جمع‌آوری‌شده برای کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، پرداخت کمک موردی، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه این نهاد رویکرد کاهش صندوق‌های صدقه و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت صدقه و انفاق غیرحضوری را دنبال می‌کند، افزود: صدقه اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

وی بیان کرد: ارسال پیام بدون متن به سامانه پیامکی با سر شماره ۸۸۷۷، کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه، سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷ و بخش‌های نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه ازجمله شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت صدقه و انفاق غیرحضوری است.

وی یادآور شد: مردم خیر استان یزد در سال ۹۷ بیش از هشت میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.