دیدار جوانترین حاجی ایرانی با نماینده‌ولی‌فقیه در مدینه

«امیر محمد آقایی» ۹ ساله از میبد استان یزد که در حال حاضر جوانترین حاجی ایرانی در مراسم حج تمتع ۹۸ به شمار می رود، روز دوشنبه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد.

به گزارش میبدما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، این دیدار در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب از کاروانهای اعزامی به مدینه منوره در مسجد شجره صورت گرفت.
سرپرست حجاج ایرانی به این حاجی جوان که لباس احرام پوشیده و راهی مکه بود، توصیه کرد قدر پدر و مادرش را بداند و برای آنان در مسجدالحرام دعا کند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از خدا خواست این حاجی ۹ ساله را در زمره سربازان امام زمان (عج) قرار دهد.
امیرمحمد آقایی نیزهنگام گرفتن عکس یادگاری با نماینده ولی فقیه درخواست کرد امکان دیدار او را با رهبر معظم انقلاب اسلامی فراهم سازد.
پدر امیرمحمد به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج توضیح داد زمانی که فرزندش ۹ ماهه بود، او را به سفر عمره آورد، سپس همراه او چند بار با پای پیاده به کربلا و نجف مشرف شده و حالا با یکدیگر مناسک حج تمتع را به جای می آورند.
وی افزود: «من و همسرم برای حج تمتع ثبت نام داشتیم اما برای پسرم هم امسال یک فیش حج خریدم تا با قرآن و معارف دینی هر چه بیشتر آشنا شود.»
امیرمحمد نیز که از پوشیدن لباس احرام و سفر به مدینه و مکه بسیار خوشنود بود، با حالتی بشاش و سرشار از رضایت در باره سفرش به مدینه گفت:« سفرم بسیار عالی بود. به زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) در بقیع رفتم، جاهای مختلف مدینه را دیدم و در هتل هم به ما خیلی خوش گذشت.»
وی افزود:« حالا به مکه می روم تا حاجی شوم. »
خبرنگار ما از او پرسید وقتی حاجی شوی چه کار خواهی کرد؟ و امیرمحمد پاسخ داد:« هر چه خدا بگوید را گوش خواهم داد و مردم مرا حاج امیر صدا خواهند زد.»
از او سوال کردیم: «آیا از اینکه در این سفر در میان افراد بزرگتر از خود هستی و هم بازی نداری، ناراحت نیستی؟»
امیرمحمد جواب داد:«نه. موبایلم هست و هر چه بخواهم می توانم با آن بازی کنم.»
امیرمحمد که محبوبیت زیادی در میان کاروان خویش داشت، سپس با آنان نمازجماعت خواند و لبیک گویان در اتوبوسی نشست که او و همراهانش را به سوی مکه می بردند.