بهترین راه تبلیغ و ترویج قرآن و کلام وحی، عمل کردن به دستورات خداوند در قرآن است

یکی از اعضای موسسه مذهبی «۱۱۰ سنتر» نورث کارولینای آمریکا از موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین میبد بازدید به عمل آورد.

به گزارش میبدما؛ حسین دهقانی، شهروندی میبدی‌الاصل مقیم آمریکا، که از اعضای یک موسسه مذهبی با رویکرد تبلیغ دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار و بخصوص فرهنگ عاشورا در نورث کارولینای آمریکا هست، از موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین و آموزشکده قرآنی این موسسه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در دیدار با تیم مدیریت موسسه ثقلین میبد اظهار داشت: متأسفانه امروزه در جهان اسلام و حتی در کشور ایران اصولاً در محور تدبر، تعمق و عمل کردن به قرآن کریم کوتاهی می‌شود درحالی‌که بهترین راه تبلیغ و ترویج قرآن و کلام وحی، همین عمل کردن است.

دهقانی با اشاره به این موضوع که قرآن برای کمک به خودشناسی و خداشناسی ما نازل‌شده، بیان داشت: باید سخنان نورانی خداوند بزرگ در قرآن کریم برای عمل کردن در زندگی روزمره مردم جامعه مورد بهره‌گیری و آموزش دادن قرار گیرد.

وی با اشاره به شخصیت عظیم سیدالشهدا(ع) ادامه داد: باید از ظرفیت ماورایی و تأثیرگذار امام حسین علیه‌السلام برای نشر و تبلیغ دین اسلام استفاده وافر و کامل نماییم و از اهرم آزادگی و آزادمنشی و مظلومیت وی در مقابل جبهه باطل در راستای دین‌شناسی و اسلام‌پروری استفاده کنیم.

فعال فرهنگی در نورث کارولینای آمریکا تصریح کرد: این کلام امام حسین علیه‌السلام که می‌فرمایند «اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید» بر روی مراجعه‌کنندگان به مرکز ۱۱۰ سنتر بسیار تأثیرگذار است و این دروازه ایست برای تبلیغات بعدی ما در این مرکز اسلامی.

حسین دهقانی ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت‌هایی مانند آموزش‌های قرآنی موسسه ثقلین میبد، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب راهنمایی زندگی و کمال است و باید از آموزش‌های تزئینی و ظاهری به‌سوی آموزش چگونگی عمل به دستورات خداوند و استفاده آن در زندگی برویم و فرزندانمان را از ابتدا به تلاش برای تحقق اهداف قرآن آشنا نماییم.

محسن نقیبی مسئول موسسه ثقلین میبد نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور حسین دهقانی در این موسسه، گفت: موسسه ثقلین میبد از حدود سال ۱۳۷۱ به‌صورت غیررسمی فعالیت‌هایش را در راستای ایفای رسالت الهی خویش در نشر، گسترش و تعمیق فرهنگ والای قرآن و عترت در مرکز استان آغاز نمود است.

وی افزود: نمایندگی جامع این موسسه در شهرستان میبد نیز در سال ۹۵ با اجرای طرح قرآنی ویژه دانش آموزان افتتاح گردید و هم‌اکنون با اجرای طرح‌های تفسیر قرآن کریم، آموزشکده قرآنی و هدایت قرآنی ویژه بزرگ‌سالان و دبستان ریحانه ثقلین و … در حال فعالیت است.