یزد، کمترین میزان خاموشی در کشور را داراست

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد اعلام کرد که این استان در سطح کشور کمترین میزان خاموشی را دارد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، آرش نواب در نشست با خبرنگاران گفت: بر اساس آمارها به ازای هر مشترک در میانگین کشوری ۸۸۰ دقیقه خاموشی در سال وجود دارد که این رقم در استان یزد حدود ۶۸ دقیقه است، از این رو یزد کمترین میزان خاموشی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود دو پیک مصرف در فصل تابستان گفت: این دو پیک شامل ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴ است که اوج مصرف در این دو دوره رقم می‌خورد.

نواب همچنین با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف برق نیز بیان کرد: استفاده از نور طبیعی باعث می‌شود که لامپ‌ها در طول روز خاموش بماند و در این راستا مصرف برق نیز کمتر می‌شود ضمن اینکه می‌توان درجه کولرهای گازی را نیز بر روی ۲۴ درجه تنظیم و برای کولرهای آبی نیز سایبان ایجاد کرد تا مصرف برق تا میزان ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی در بخش دیگری با اشاره به هفته مدیریت مصرف برق نیز گفت: از ۲۲ تیر لغایت ۲۸ تیر به نام هفته مصرف برق نامگذاری شده که برنامه‌هایی نظیر کنفرانس تجارب برتر مدیریت مصرف برق، دیدار مدیران خانه اصناف و انعقاد تفاهم نامه و.. پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد همچنین از حذف قبوض کاغذی در شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، خاتم و بافق از اول مرداد خبر داد و عنوان کرد: در کل استان نیز از اول مهر ماه قبوض کاغذی حذف خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به درصد تلفات شبکه برق این استان نیز گفت: میانگین کشوری درصد تلفات شبکه برق ۱۰.۳ درصد اعلام شده در حالی که این رقم در استان یزد حدود ۶.۱ درصد است.