آتش به اختیار یخدانی‌ها در بازسازی قبور شهدا

ساماندهی گلزار شهدا در برخی محلات شهرستان میبد چندان مطلوب واقع نشده است و برخی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از این موضوع گلایه‌مند هستند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، چند سالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرحی غلط اقدام به تغییر وضعیت قبور شهدا در اکثر نقاط کشور کرده است. این اقدام بنیاد شهید از نظر مردم خانواده‌های شهدا ناپسند واقع شد تا جایی که گلایه رهبر معظم انقلاب نیز در پی داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دهم بهمن‌ماه سال گذشته پس از زیارت مزار شهدای بهشت زهرای تهران در یک موضع شفاف و صریح در این زمینه اظهار داشتند «یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است. این [جا] خوب است؛ همین درست است، بیایند صاحبان این شهدا، پدرانشان، مادرانشان، فرزندانشان، همسرانشان، علامتی داشته باشند، عکسی داشته باشند، این خوب است. این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این [علامت‌ها] را صاف کنیم، به خیال اینکه می‌خواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.»

باید گفت، ساماندهی گلزار شهدا در برخی محلات شهرستان میبد نیز چندان مطلوب واقع نشده است و برخی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از این موضوع گلایه‌مند هستند.

در این میان اهالی محله یخدان در حرکتی خودجوش و آتش به‌ اختیار نسبت به بازسازی و برگرداندن وضعیت قبور شهدا به حالت پیشین اقدام کرده‌اند.

خانواده یکی از شهدا در گفتگو با خبرنگار نارین اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت گلزار شهدا تنها خواسته ماست چرا که از کیفیت برخی سنگ‌نوشته‌ها و حذف ویترین‌ها ناراضی بودیم.

وی در این رابطه بیان داشت: موضوع رسیدگی به وضعیت گلزار شهدای یخدان را بارها از طریق مراجع ذی‌صلاح از جمله بنیاد شهید پیگیری کردیم. پس از اینکه از مسئولان ناامید شدیم خودمان اقدام کردیم. ابتدا شخصا اقدام به پررنگ کردن سنگ‌نوشته‌ها نمودیم. سپس برخی قبور را با اجازه و هماهنگی خانواده شهید و با هزینه‌ای حدود سه میلیون تومان به شکل اولیه بازسازی نمودیم.

انتظار می‌رود مسئولان بنیاد شهید ضمن توجه به خواست خانواده شهدا و همکاری با آنها، با عنایت به نظر رهبری معظم انقلاب در این خصوص تجدید نظر نماید.