۵۵۰۰ کاراته کای یزدی سازماندهی شدند

دبیر هیات کاراته استان یزد گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ نفر از کاراته کاهای دختر و پسر شهرستان‌های اردکان، یزد، ابرکوه ، اشکذر، بافق ،بهاباد، خاتم ، تفت، میبد و مهریز با همکاری مسئولان باشگاه‌های خصوصی و در چارچوب مقررات ورزشی هیات جذب و سازماندهی شدند.

به گزارش میبدما؛ محمدهادی ملک ثابت، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به تعداد این باشگاه‌ها افزود: این تعداد ورزشکار در گروه‌های مختلف سنی برای حضور در رقابت‌های استانی و کشوری زیرنظر مربیان کار آزموده به تمرین می‌پردازند.

وی ادامه داد: هدف اصلی هیأت کاراته، ایجاد زمینه‌های مناسب برای فعالیت و حضور ورزشکاران در رقابت‌های کشوری و عضویت در تیم‌های ملی است.

دبیر هیأت کاراته یزد خاطرنشان کرد: سالن ورزشی طلائیه برای برگزاری مسابقات و یک سالن تمرین در ورزشگاه شهید نصیری یزد در اختیار هیأت کاراته استان است.

به گفته ملک ثابت برگزاری اردوهای آماده سازی تیم‌های استان با حضور مربیان تیم‌های ملی از اهداف برنامه‌های محوری و همیشگی هیأت است.

وی بیان کرد: کاراته کاهای استان از لحاظ آموزش زیر پوشش هستند و در مسابقات، اعزام‌ها و اردوهای آماده سازی شرکت فعال دارند.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.