طرح ملی «نه به اعتیاد» در میبد اجرا شد

طرح ملی « نه به اعتیاد » همزمان با سراسر کشور با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ سلامت در میبد اجرا شد.

به گزارش میبدما؛ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد عصر روز دوشنبه به ایرنا گفت: این طرح با اعزام جمعی از امدادگران و داوطلبان جوان به برنامه کوهنوردی به منظور گسترش و اشاعه فرهنگ سلامت و هشدار به خانواده‌ها در مورد معضل و آسیب اعتیاد اجرا شد.

کمال بنّا افزود: جمعیت هلال احمر و در رأس آن اعضای جوان و نوع دوست این جمعیت همواره در برنامه‌های انسان دوستانه پیش قدم بوده و با تاسی از تعالیم و اموزه های روح بخش دین مبین اسلام بر ایجاد جامعه‌ای پاک و عاری از اعتیاد تاکید دارند.

وی یادآور شد: تشکیل نمادین “زنجیره انسانی” از دیگر برنامه‌های این طرح بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد همچنین به برگزاری اردوی تفریحی درون استانی جمعیت هلال احمر شهرستان میبد اشاره کرد که در این اردو که به مدت ۲ روز برگزار شد، ۵۰ نفر از امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان فعال در برنامه‌های مختلف جمعیت هلال احمر، به مناطق ییلاقی “روستای درند “از توابع خرانق اعزام شدند.

وی ادامه داد: این اردو با هدف تقدیر از خدمات مؤثر اعضا و جذب و مشارکت بیشتر افراد در برنامه‌های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر برگزار شد.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در میبد تحت پوشش امداد و نجات جمعیت هلال احمر داوطلب امدادرسانی به هموطنان و همشهریان در زمان وقوع حوادث و سوانح هستند.