سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو سال پس از حادثه خونین دهم فروردین یزد

حضرت آیت الله خامنه ای، دو سال پس از حادثه خونین دهم فروردین یزد -یعنی دهم فروردین سال ۱۳۵۹- با حضور در گلزار شهدای خلدبرین یزد، طی سخنانی پیرامون این حادثه صحبت کردند. در این سخنرانی، شهیدان صدوقی و پاک نژاد نیز حضور داشتند.

حضرت آیت الله خامنه ای، دو سال پس از حادثه خونین دهم فروردین یزد -یعنی دهم فروردین سال ۱۳۵۹- با حضور در گلزار شهدای خلدبرین یزد، طی سخنانی پیرامون این حادثه صحبت کردند. در این سخنرانی، شهیدان صدوقی و پاک نژاد نیز حضور داشتند. میبدما برای اولین بار بخشی از سخنرانی مذکور را در فضای مجازی منتشر می کند:

«من فراموش نمی کنم آن روزی که خبر حادثه یزد آمد. آن نواری که برادر عزیزمان، آقای راشد در مسجد حظیره صحبت کرده بودند با صدای رگبارهای گلوله در سراسر ایران پخش شده بود. آن حرفها را یکبار دیگر بشنوید. آن سخنرانی را یکبار دیگر گوش بدهید. آن شعارهایی که آن روز همین شهیدان عزیز، همراه هزاران برادر و خواهر دیگر تکرار می کردند، یک بار دیگر بشنوید. همان راه را دنبال کنید.»

گفتنی است در جریان سخنرانی آیت الله راشد یزدی در دهم فروردین سال ۱۳۵۷ در مسجد حظیره یزد -که مراسم یادبود چهلم شهدای حادثه ۲۹ بهمن تبریز محسوب می شد- دژخیمان رژیم پهلوی به مردم یورش برده و چهار نفر را به نامهای آقای نامدار(استاد بنا)، مرادی(دانشجوی اردبیلی)، پارسائیان و مهدی قدک فروشان به شهادت رساندند.