دیوار قیمت آجر باز هم بالاتر رفت/ بی توجهی مسئولین ذیربط به مدیریت قیمت آجر تا کجا ادامه دارد؟

در سایه بی توجهی مسئولین استانی، قیمت آجر باز هم بالاتر رفت.

به گزارش میبدما؛ طی هفته های گذشته، قیمت آجر که در ماه های پایانی سال ۹۷ با افزایش ۳۰ درصدی مواجه شده بود، باز هم شامل افزایش حدود ۳۰ درصدی شد.

بنا بر این گزارش قیمت آجر در انتهای سال ۹۷ هر تن ۹۰ هزار تومان بوده است که طی هفته های گذشته از ۹۰ الی ۹۵ هزار تومان به قیمتی بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته است که مراجع ذیربط، بیش از سه هفته است که هنوز به صورت قانونی قیمتی را برای این محصول تعیین نکرده اند و واحدهای صنفی مرتبط این نرخ را طبق برآورد خود بر آجر گذاشته اند.

قیمت آجر هر چند بنا به نقل برخی، توسط زیرمجموعه های استانداری یزد تعیین می شده، ولی به تازگی و پس از شکایات زیاد مردمی به نهادهای مسئول، اعلام شده که این محصول در رده کالاهای اولویت سه قرار دارد و نرخ آن باید توسط انجمن و حوزه صنفی تولیدکنندگان این محصول مشخص شود. تماس های ما با برخی از مسئولین استانی و شهرستانی نیز جهت روشن شدن ابعاد این قضیه نتیجه نداده است.

عدم نظارت بر بازار و عدم تعیین نرخ قانونی از طرف مسئولین استانی، سوای دلایل و چرایی بالا رفتن قیمت آجر به این میزان، متاسفانه باعث سردرگمی مردم نیازمند به این محصول نیز شده است.