بیش از ۳ هزار خانه مسافر غیرمجاز در استان یزد قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه بیش از ۳ هزار خانه مسافر غیرمجاز در استان یزد قرار دارد، گفت: فعالیت خانه‌های مسافر در استان باید براساس چارچوب قوانین هتلداری در جهت توسعه گردشگری یزد باشد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، سید مصطفی فاطمی در جمع هتل‌داران استان یزد با اشاره به اینکه استاندارد سازی هتل‌های استان باید مدنظر قرار گیرد اظهار داشت: استاندارد سازی هتل‌ها در جهت رفاه بیشتر مسافران و خدمات هر چه بهتر به گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه در استان بیش از ۳ هزار خانه مسافر غیرمجاز قرار دارد افزود: این تعداد خانه مسافر در حالی در استان یزد فعالیت دارند که تنها ۱۰۰ مرکز آن پروانه دار است.

وی خاطرنشان کرد: این خانه‌های مسافر در ایام نوروز فعالیت‌های بیشتری نسبت به طول سال دارند که باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در راستای ساماندهی این خانه‌های مسافر برنامه ریزی و کارهای عملیاتی صورت پذیرد و در جهت اینکه مشکلی با فعالیت هتل‌های استان پیش نیاید به شکلی باشد که در چارچوب قوانین جامعه هتل داری فعالیت کنند.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه تعامل و همکاری میراث فرهنگی استان و جامعه هتل داران یزد می‌تواند منشأ اثرات مثبتی باشد تصریح کرد: بدون شک همکاری این دو بخش با یکدیگر سبب رفع بسیاری از مشکلات و توسعه گردشگری استان به واسطه خدمات و عملکرد هر چه بهتر هتل‌ها به مسافران و گردشگرانی می‌شود که در طول سال و بالاخص در ایام تعطیل به یزد سفر می‌کنند.

سید امیر ناصر طباطبایی، رئیس جامعه هتل ‌داران استان یزد در این نشست یکی از مشکلات و دغدغه هتل داران استان را وجود خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌ها عنوان کرد و گفت: هتل‌ها زیرساخت‌های ضروری و حیاتی گردشگری به حساب می‌آیند که در این راستا برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی، نظارت‌های مستمری از نوع فعالیت این هتل‌ها در ایام نوروز صورت گرفت.