دو کودک میبدی قربانی سیل شدند/ مردم میبد مسائل ایمنی از خطر سیل را جدی بگیرند

رئیس سازمان اورژانس میبد اظهار داشت: نزدیک شدن پسر ۴ ساله و دختر ۱۲ ساله میبدی به منطقه خطر و حاشیه جریان سیل، باعث مرگ آنها شد.

علیرضا فصیحی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” با اشاره به این موضوع که در تماسی که شب گذشته با اورژانس میبد گرفته شد، سریعاً تیم هایمان را فعال کردیم، گفت: به محض اطلاع از موضوع حادثه اولین اورژانس راس ساعت ۹:۱۲ به منطقه روستای درین اعزام و عملیات درمانی و انتقال دو مرد که شرایط روحی مساعدی نداشتند انجام گرفت.

وی افزود: بعد از انتقال دو فرد در ساعت ۲۳:۱۲، دو اورژانس دیگر در منطقه با همکاری تیم های هلال احمر، منابع و آبخیزداری، سپاه و با حضور مستقیم حسین فلاح فرماندار میبد و خانم آقایی بخشدار به عملیات جستجو ادامه دادند، که راس ساعت ۲:۳۵ اجساد دو کودک پیدا شد.

فصیحی بیان داشت: این حادثه احتمالا قبل از اذان مغرب رخ داده است، که با مشکلاتی که در ارتباط گیری پیش آمده، یک نفر از طرف پدر کودکان، اورژانس را در جریان حادثه قرار می دهد.

وی ادامه داد: موج های ناگهانی سیل به احتمال زیاد پسر ۴ ساله و دختر ۱۲ ساله را که به منطقه خطر نزدیک شده بودند با خود به رودخانه کشیده است و متاسفانه در زمان پیدا شدن‌شان، علائم حیاتی در آنها وجود نداشت.

علیرضا فصیحی در انتها با بیان این نکته که در این عملیات نقاط ضعف و قوت تیم های عملیاتی محک جدی خورد، تصریح کرد: از مردم عزیز میبد تقاضا داریم در هنگام بارندگی ها که مخصوصاً هشدار آبگرفتگی و سیل از اداره هواشناسی صادر می شود، از نزدیک شدن به مراتع اجتناب کنند و مسائل ایمنی از خطر سیل را جدی بگیرند، زیرا احتمال وقوع حوادث ناگهانی در این مناطق بسیار زیاد است.


اصلاحیه خبر:

فرماندار میبد: آب‌هایی از بالادست به سمت درین و از درین از طریق چند گورابی که بالا دست امیرآباد، فیض‌آباد و… به سمت سیل بند اصلی میبد در قسمت شمال غرب می‌آمد و در این حال وسیله نقلیه‌ای از سمت میبد به سمت درین می‌آید، با توجه به‌شدت بارندگی در آب‌نما توقف می‌کنند و راننده سعی می‌کند که به همراه دو فرزندش از آب بیرون بیاید و از صحنه سیل جان خود را نجات دهند و این در حالی بود که دو نفر دیگر نیز در اتومبیل بودند، شدت آب پدر و فرزندانش را به سیل بند می‌برد و یک گورابی هم در پایین‌دست بوده که پدر خانواده در آن گرفتار می‌شود که با تلاش نیروهای امدادی از مرگ نجات پیدا می‌کند.