حرکت لاک‌پشتی احداث پروژه‌های درمانی میبد

روند احداث پروژه‌های درمانی شهرستان میبد درحالی متوقف مانده است که عزم جدی مسئولان برای بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان ضیایی شهرستان اردکان به خوبی مشاهده می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، چند روز پیش معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد به همراه مدیر دفتر فنی آن دانشگاه از طرح توسعه بیمارستان ضیایی اردکان بازدید کرد و در این بازدید بر تسریع در روند تکمیل این پروژه تأکید نمود.

بنابراین گزارش و طبق برآوردها قرار است با اختصاص مبلغ ۲۰میلیارد تومان جهت تاسیسات برقی و مکانیکی و آسانسور این واحد درمانی، این طرح راه اندازی ‌شود و شنیده شده متولیان بهداشت درنظر دارند این پروژه را تا پایان سال‌جاری مورد بهره برداری قرار دهند.

این در حالی است که بیش از ۵ سال از احداث پروژه بزرگ و سه طبقه بیمارستان امام‌جعفرصادق(ع) شهرستان میبد می‌گذرد، پروژه‌ای که در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد در دستور کار مسئولان قرار گرفت و قرار بود بصورت ۴۰درصد خیری و ۶۰درصد دولتی به بهره‌برداری برسد، اما علی‌رغم انجام تعهدات خیری، روند اجرایی این پروژه درمانی تا اواخر سال۹۷ متوقف بوده و در سال جاری نیز عملیات ساخت‌وساز آن با کندی پیش می‌رود.

این در حالی است که طی سالهای گذشته نامه‌های متعددی از سوی فرماندار میبد، امام جمعه، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و رییس بیمارستان به مراکز بالادستی ارسال شده و علی‌رغم تأکیدات مکرر مسئولان و دستورات صادره، هیچ‌گونه توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

از طرفی پروژه توسعه اورژانس بیمارستان میبد نیز در حال حاضر غیرفعال است و علی‌رغم قول‌های مساعدی که از سوی معاون درمان وزارت بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان دانشگاه درهنگام بازدید از بیمارستان میبد در جمع خبرنگاران داده شده، اما این طرح در حد بتن‌ریزی باقی مانده است.

کم توجهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد به تکمیل پروژه‌های درمانی میبد تا جایی است که امام جمعه میبد نیز اواخر سال گذشته با طرح این مسأله در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن گلایه از مسئولان استان اظهار داشت: «علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم در مجلس، فرماندار و مسئولین بهداشت و درمان شهرستان و کمک‌های انجام شده و با توجه به مشکلات بودجه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی یزد چند طرح مهم خیری در بیمارستان میبد را همین طور معطل گذاشته و آن طوری که انتظار می‌رفت و به احتمال زیاد که می‌توانستند کمک کنند، اقدامی صورت نگرفته است. بنابراین من از زبان مردم و خیرین ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صورت گرفته اما واقعا این گلایه را دارم و امیدواریم مسئولین قبل از پایان سال با توجه به مجوزها و دستورهای گرفته شده، ان‌شاءالله این چند پروژه را تکمیل کنند.»

با همه این جوانب به نظر می‌رسد دولت محترم و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی باید با نگاه یکسان و نظر به ظرفیت‌های خیری و سرانه جمعیتی در راستای توسعه امور درمانی در شهرستان‌‌ها قدم بردارند.

گفتنی است طرح توسعه فاز دوم بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان میبد به مساحت ۱۲هزار و ۵۰۰ متر مربع از منابع خیری در حال احداث می‌باشد، اما با گذشت بیش از ۵ سال همچنان در مرحله سفت‌کاری و اسکلت‌بندی است و فاصله زیادی تا تکمیل و بهره‌داری دارد.