کارگاه آسیب شناسی فرقه یمانی در میبد برگزار شد

استاد مهدویت در جمع بانوان طلبه مؤسسه آموزش عالی تخصصی حضرت زهرا (س) میبد دریک کارگاه تخصصی به تشریح انحرافات و آسیب‌های فرقه ضاله‌ یمانی پرداخت.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام مجید جعفر پور، عضو بنیاد مهدویت قم، به مناسبت ماه مبارک رمضان در جمع بانوان طلبه مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (س) میبد در کارگاه آسیب‌شناسی فرقه یمانی در خصوص مباحث مربوط به فرقه‌های ضاله در عصر غیبت ازجمله این فرقه و انحرافات عقیدتی فرقه یمانی مطالبی را بیان کرد.

وی اظهار کرد: هرچند که مدعیان دروغین، درصدد آن هستند تا با ادعاهای واهی، احساسات دینی مردم را تحریک کنند و به امیال نفسانی خود دست یابند، لیکن فردی به نام احمد بصری مدعی امر امامت و وصایت شده و از هیچ ادعایی فروگذار نکرده است.

استاد مهدویت تصریح کرد: بصری ازجمله کسانی است که تاکنون بیشترین ادعای مهدویت را به نام خود رقم‌زده است و به فتوای انصار مدعی یمانی، هرکس به احمدالحسن بصری، مدعی یمانی، ایمان نیاورد در آتش جهنم است.

حجت‌الاسلام جعفر پور ادامه داد: آن‌ها می‌گویند احمدالحسن مدعی جریان یمانی، معصوم است و امام سیزدهم شیعه به شمار می‌رود و همان خضر نبی (ع) است و او داناترین مردم به قرآن و تورات و انجیل و عالم‌ترین مردم در زمان حاضر است.

وی برخی از انحرافات این فرقه را به‌خصوص در موضوع مهدویت شامل برداشت انحرافی از مفهوم انتظار، نشان دادن چهره‌ای غیرواقعی از امام عصر (عج)، طرح مباحث غیرضروری تعجیل و شتاب‌زدگی، تعیین وقت برای ظهور، تطبیق نشانه‌های ظهور بر مصادیق خاص، ملاقات گرایی از آسیب‌های پیش‌آمده در مسئله مهدویت به شمار می‌رود.

استاد مهدویت از دیگر انحرافات احمد الحسن را ادعای وجود عصمت، نمازخواندن حضرت عیسی پشت سر او، فرزند امام زمان (عج) بودن، ادعای معجزه، ادعای انجام مباهله، اول المهدیین بودن و رؤیت امام زمان (عج) در خواب‌وبیداری عنوان کرد و افزود: ادله احمدالحسن روایات، خواب، اخبارغیبیه، مناظره و مباهله، استخاره و کرامت است.

حجت‌الاسلام جعفر پور به مهم‌ترین مؤلفه‌های جریان مدعی یمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: تکفیر، دشمنی با مراجع، رد افکار علم رجال و حرمت تقلید از مؤلفه‌های این جریان است.