استفاده از زولبیا و بامیه باید به حداقل ممکن برسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد با بیان اینکه استفاده از زولبیا و بامیه باید به حداقل ممکن برسد گفت: روزه‌داران در زمان‌های افطار به هیچ عنوان از نوشابه گازدار استفاده نکنند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد حسن لطفی در خطبه‌های پیش از ظهر نماز جمعه این هفته شهرستان یزد با بیان اینکه رعایت نکات تغذیه‌ای و سبک زندگی سالم ضامن استمرار روزه‌داران است اظهار داشت: اگر آگاهی‌هایی که مردم دارند تبدیل به یک باور قلبی بشود قطعا در مرحله بعدی عمل را در پی خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد با اشاره به اینکه با نگاه به سیما بیماری‌های جامعه اوضاع خوبی را نمی‌بینیم گفت: این مسئله به نشان می‌دهد که بیش از پیش باید به سلامت خود و خانواده توجه داشته باشیم و با رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم از سلامت را تضمین کنیم.

وی اضافه کرد: تغذیه در رتبه اول اهمیت سلامت افراد است که بعد از آن کم تحرکی و دخانیات قرار دارد و اینکه ۴۰ درصد بیماری‌های جامعه را تغذیه رقم می‌زند که اهمیت بسیار زیاد دارد.

لطفی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان دو وعده اصلی تغذیه‌ای داریم و نیاز به ظرافت و توجه دارد چون ۱۵ ساعت و نیم مدت زمان روزه داری است و ۸ ساعت و نیم مدت زمانی است که روزه دار می‌تواند به خوردن مواد غذایی مناسب بپردازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد با بیان اینکه باز کردن روزه را بهتر می‌دانند که همان مواد غذایی که در صبح صرف می‌شده، استفاده شود گفت: توصیه می‌شود روزه را با مایعات خیلی سرد و داغ آغاز نکنید و بهتر است که مایعات ولرم به همراه عسل استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در وعده افطار نوشابه‌های گازدار نباید استفاده شود تصریح کرد: نوشابه‌های گازدار مشکلات بسیاری را برای معده فرد ایجاد می‌کند.

لطفی با بیان اینکه بهتر است در بین زمان‌های افطار و سحر از ۶ تا ۸ لیوان مایعات سالم استفاده شود گفت: مایعات نباید به هر قیمتی در بین زمان‌های افطار و سحر استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد با تاکید بر اینکه استفاده از زولبیا و بامیه باید به حداقل ممکن برسد خاطرنشان کرد: چون شیرینی و چربی‌های اشباع در این نوع شیرینی زیاد به کار رفته و سبب می‌شود مشکلاتی برای روزه دار به وجود آورد.