در حوزه مسائل فرهنگی دغدغه‌های جدی وجود دارد/ در مذاکرات هسته‌ای نگرانی‌هایی وجود دارد که باید مسئولان آن را جدی بگیرند/ اخوان المسلمین در مصر امتحان خوبی ندادند

خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر عظیم الشان انقلاب در داخل کشور افزودند : در حوزه مسائل فرهنگی دغدغه های جدی وجود دارد که باید به جد پایه های فرهنگی را در حوزه کتاب ،‌هنر، فیلم و بخش های فرهنگی تقویت کنیم .

امام جمعه میبد در نخستین جمعه سال ۹۳ و در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به آخرین ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفتند : آنچه که در اقتصاد مقاومتی مهم است ؛ اقتصاد دانش بنیان ،‌ مردم محور ، داخل مدار ، ‌مبتنی بر رهایی از بودجه نفت و تشکیل زنجیره تولید در کالاهای راهبردی در داخل کشور و ارتباطات بین المللی است  که از حیطه قدرتهای استکبار خارجی باشد.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی تصریح کردند : باید خارج از بحث های سیاسی و دعواهای جناحی ، دولت و ملت بر اساس این اصول طراحی شده همراهی و همکاری کنند تا اقتصاد کشور را به جایی برسانیم که در شرایط بحران بتوانیم در برابر تحریم ها روی پای خود بایستیم .

در حوزه مسائل فرهنگی دغدغه های جدی وجود دارد

خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر عظیم الشان انقلاب در داخل کشور افزودند : در حوزه مسائل فرهنگی دغدغه های جدی وجود دارد که باید به جد پایه های فرهنگی را در حوزه کتاب ،‌هنر، فیلم و بخش های فرهنگی تقویت کنیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند : باید بدانیم که فرهنگ مقاوم اسلامی و ایمانی می تواند جامعه را به پیش ببرد .

امام جمعه میبد اظهار امیدواری کردند در سال ۹۳ ، روحانیت ، حوزه های علمیه ، دانشگاهها ، آموزش و پرورش ، نهادها و سازمانهای فرهنگی ، مجلس و دولت ، هماهنگ با سیاست های مراکز کلان کشور از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت منسجم در برابر دغدغه ها ، انسجام فرهنگی انقلابی و ایمانی و اسلامی را حفظ کنند.

با پیوند اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ملت همانند گذشته می تواند معجزه آفرین باشد

حضرت آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به شعار سال رهبر عظیم الشان انقلاب اظهار کردند : آنچه که مقام معظم رهبری در دو محور اصلی یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم همگانی و مدیریت و تلاش جهادی فرمودند ، اگر این چهار عنصر به هم گره بخورد ؛ ‌ملت و انقلاب همانند گذشته می تواند معجزه های بزرگی را بیافریند و ما می توانیم با نگاه اسلامی ، دینی و اخلاقی بر این چالش ها فائق و الگوی جدیدی را طراحی و جامعه را به سمت رشد و تعالی در همه عرصه ها پیش ببریم .

یکجانبه گرایی امریکا نمی تواند تداوم پیدا کند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به اختلافات اخیر امریکا با روسیه گفتند : حوادثی که بین امریکا و روسیه اتفاق افتاد نشان دهنده دو چیز است یکی این است که نظم نوین امروز نظم پایداری نیست و یکجانبه گرایی امریکا نمی تواند تداوم پیدا کند و حتی قدرتهای مثل روسیه که عمدتا در منظومه نگاه تمدن جدید حرکت می کنند و نمی توانند با امریکا توافق کامل داشته باشند و دوم اینکه امریکا وقتی که معیاری را که در جاهای دیگر از آن استفاده می کند ، وقتی علیه خودش به کار رود همان معیار را هم زیر پا می گذارد که وجود این اختلافات برای جهان اسلام می تواند منشاء آثار و برکات شود.

پرونده هسته ای نباید با مسائل دیگر که غربی ها به دروغ و ظالمانه مدعی هستند گره بخورد

آیت الله دکتر علیرضا اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای ، اصل مذاکرات هسته ای را مورد تایید رهبر عظیم الشان انقلاب دانستند و افزودند : ملت ما بر این اساس از اصل مذاکرات هسته ای حمایت می کند و دشمنان گامهایی هم در مقابل اراده ملت به عقب برداشتند اما در مذاکرات نگرانی هایی هم وجود دارد که باید مسئولان و وزارت خارجه و بخش های سیاسی آن را جدی بگیرند چرا که مذاکرات با قدرتهای بزگ و ۱+۵ مذاکرات حساس ،‌ دشوار و پرچالش است که باید هم حق غنی سازی در داخل خاک کشورمان به رسمیت شناخته شود و پرونده هسته ای با مسائل دیگر که غربی ها به دروغ و ظالمانه مدعی هستند گره نخورد و هم با تکیه به قدرت داخل و درون ملت از آرمانهای بزرک که از نقاط اساسی است کوتاه نیایند.

امام جمعه میبد تصریح کردند : مادمی که مذاکرات با راهنمایی رهبری و تصمیمات سنجیده و اصولی دنبال شود مانعی ندارد اما باید به خط قرمزهای این مسیر توجه شود چرا که قدرتهای استبکاری قرار نیست کوتاه بیایند و تدبیر ، حکمت و درایت ما در کنار قاطعیت و شجاعت و کوتاه نیامدن از استراتژی ها و آرمانهای اصلی می تواند ملت را به پیش ببرد .

گامهای جدی گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین المللی برداشته شده است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود با نگاهی به گذشته در سطح ملی ، ‌بین المللی و منطقه ای اظهار کردند : جهان اسلام در سال گذشته با خوشی ها و ناخوشی ها و پیروزی و شکست هایی مواجه بود که یکی از پیشرفتهای گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین الملل در سال گذشته در سوریه و کشورهایی از این قبیل رقم خورد .

قصه سوریه بر خلاف تصور بعضی از خام اندیشان مبارزه مردمی با یک حکومت نبود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند :اگرچه سختی ها و مشکلاتی که امروز در جهان اسلام و در کشورهایی نظیر سوریه ، عراق و بحرین وجود دارد و همچنان ادامه دارد اما گامهای جدی گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین المللی برداشته است چرا که قصه سوریه برخلاف تصور بعضی از خام اندیشان و ساده لوحان ، قصه مبارزه مردمی با یک حکومت نبود.

همه قدرتهای جهانی در سوریه بسیج شدند تا شاخ مقاومت و مبارزه با اسرائیل و امریکا را بشکنند

حضرت آیت الله اعرافی افزودند: حقیقت مسئله این است که در سوریه قدرتهای جهانی همه بسیج شدند تا شاخ مقاومت و مبارزه با اسرائیل و امریکا را بشکنند و این اهداف اصلی و جهت گیری اساسی بود که طراحی شده بود و دنبال می شد.

امام جمعه با بیان اینکه آنهایی که دنبال شکستن زنجیزه مقاومت در برابر اسرائیل و قدرتهای استبکاری بودند در دو دهه گذشته بر خلاف تصور قدرت های بزرگ هیمنه اسرائیل شکسته شد تصریح کردند:جنوب لبنان آزاد شد ، در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه زنجیره ای از پیروزی های مسلمانان اتفاق افتاد که همه به برکت گفتمان انقلاب اسلامی رقم خورد .

ایشان خاطرنشان کردند : استکبار سعی کرد کشورهای دیگر به این منظومه اضافه نشوند و منظومه مجاهد و مقاوم در برابر اسرائیل و استکبار هم از هم بپاشد چرا که مسلما پاره شدن زنجیره در سوریه موجب از هم پاشیدن مقاومت در منطقه می شد بنابراین یک عده جاهل و تکفیری را در منطقه ابزار دست خود کردند و به ترور و تکفیر و خشونت روی آوردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : در سال ۹۲ این توطئه بزرگ شکست خورد هرچند در حال حاضر هم در سوریه و لبنان تلاش می کنند با ایجاد ناامنی از طریق تندروهای تکفیری و جاهل مقاومت را از هم بپاشند اما به فضل الهی موفق نخواهند شد .

خطیب جمعه میبد ، بعضی از پیمانهای ضد مقاومت و اسلامی را دومین واقعیت در سال ۹۲ عنوان کرد و افزودند : بعضی از پیمانهای ضد مقاومت و اسلامی هم در این سال رخ داد و عربستان و قطر و ترکیه از هم فاصله گرفتند و پشتیبانی این حرکت های شیطانی ضعیف شد و تفرقی در صف آنها پیدا شد .

امروز بر خلاف هر منطق جهانی مردم بحرین زیر فشار و ظلم و ستم قرار دارند:

امام جمعه میبد افزودند : اما یکی دیگر از واقعیت ها این است که هنوز شاهد بعضی از ناهنجاری های سخت و مشکلات بزرگ در جهان اسلام هستیم و یکی از دردهای مهم در عالم اسلام حوادثی است که در بحرین رخ می دهد و بر خلاف هر منطقی مردم بحرین زیر فشار ظلم و ستم قرار دارند.

بیداری اسلامی می توانست قدرت امت اسلام را در دنیا بالا ببرد:

وی با اظهار تاسف از آنچه که در مصر اتفاق افتاده یادآور شدند : انتظاراتی که از بیداری اسلامی در مصر داشتیم با اتفاقاتی که افتاد محقق نشد و اخوان المسلمین در مصر امتحان خوبی ندادند چرا که بیداری اسلام می توانست قدرت اسلام و امت اسلام را در جهان بالا ببرد که قدرتهای بیرونی نتوانند به جهان اسلام زور بگویند.

رئیس جامعه المصفی العالمیه با بیان اینکه امروز قدرتهای بزرگ از اسلام گراها سوء استفاده می کنند افزودند : عدم هوشیاری و نبود رهبری مناسب باعث شد این انرژی متراکم اسلام خواهی و جوانان غیور در مصر در مسیر درستی حرکت نکند که امیدواریم موج بیداری اسلامی در آینده فروکش نکند و در مسیر درست خود قرار بگیرد.

در سال ۹۲ ملت با تحمل همه سختی ها از شرایط تحریم ظالمانه دشمنان عبور کرد:

وی در ادامه با اشاره به جلوه های حماسه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی قدس ، ۲۲ بهمن و انتخابات ریاست جمهوری از نگاه مقام معظم رهبری گفتند : در سال ۹۲ این جلوه های حماسی و خلق حماسه سیاسی از افتخارات و توفیقات ملت بزرگ ایران بود که رقم خورد و ملت ایران با همه سختی هایی که بود از دوره بسیار دشوار تحریم های ظالمانه دشمنان که درصدی از آن می توانست کشورهای بزرگی را از پا درآورد با همت و مقاومت و توفیق الهی عبور کرد.

فاطمه زهرا در الگو و سبک زندگی سرمشق همه خوبان عالم است :

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای بیانات خود در خطبه های نمازجمعه میبد با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی بزرگ اسلام به فضیلیت ها و کمالات الهی حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علهیا پرداخت و افزودند : فاطمه زهرا سلام الله علیها شخصیت بزرگی است که بر همه ما تا پایان عالم و قیامت حق دارد . چهره ای که در محراب عبادت نور عبادتش عالم غیب را روشن می ساخت و در الگو و سبک زندگی و اخلاقی و خانوادگی سرمشق همه خوبان عالم است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نقش بزرگ و بی نظیر فاطمه زهرا سلام الله علیها در یک قطعه تاریخی در اصلاح جامعه و مبارزه با موج های تاریکی و تباهی فراموش نشدنی است یادآور شدند : به همین دلیل ما باید نسبت به این بانوی بزرگ ، ادای احترام کنیم و حرمت ایام عزاداری او را حفظ کنیم و همواره به این بانوی بزرگ، پدر، همسر و فرزندان پاک او صلوات بفرستیم .

میهمانان نورزی مورد تکریم و همراه با رعایت اصول و ارزشهای دینی و اخلاقی جامعه قرار بگیرند

امام جمعه میبد در ادامه با تبریک سال جدید به همه نمازگزاران و خوش آمدگویی به میهمانان نوروزی گفتند : همه آنهایی که در ایام تعطیلات نورزی بعنوان میهمان و یا میبدی های مقیم مناطق دیگر به شهرستان میبد آمده اند باید مورد تکریم و مهمان نوازی همراه با رعایت اصول و ارزشهای دینی و اخلاقی جامعه قرار بگیرند.