تقدیر و تحسین آیت‌الله اعرافی از اکران فیلم سینمایی “چ” در شهرستان میبد

آنچه امروز به عنوان نیاز جامعه به جشن و شادی و سرور مطرح می شود، درست است اما نباید از نکته بسیار مهم فرهنگی بودن و نسبیت پذیری آن غفلت ورزید. وظیفه مسئولان و نخبگان، کمال بخشی معرفت و ذائقه ها و ارتقا دادن به سطح و آستانه و کیفیت سرور و شادمانی نسل جوان و جامعه است.

در پی برنامه ریزی جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان میبد پیرامون اکران فیلم سینمایی “چ” (شهید چمران) در این شهرستان، حضرت آیت الله اعرافی-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه میبد- در هامش نامه دست اندرکاران این برنامه به ایشان، از این اقدام و ابتکار، تجلیل نمودند.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، متن پیام ایشان به این شرح است:

” بسمه تعالی

با سلام و امتنان فراوان از این ابتکار خوب هنری و فرهنگی، مقوله “شادی و سرگرمی و نشاط” ضمن آنکه بسیار لازم و مهم است، اما از دیدگاه فلسفی و تحلیلی و اسلامی، مقوله ای فرهنگی و تابعی از متغیرهای معرفت و بصیرت و شخصیت آدمی است و از اینرو عید و شادی گرچه سطحی عمومی و همگانی دارد اما درجات تکاملی و مهندسی و هدایت می پذیرد و باید ذائقه ها را تکامل بخشید تا عید و شادی برتر حاصل شود و آنچه امروز به عنوان نیاز جامعه به جشن و شادی و سرور مطرح می شود، درست است اما نباید از نکته بسیار مهم فرهنگی بودن و نسبیت پذیری آن غفلت ورزید.

وظیفه مسئولان و نخبگان، کمال بخشی معرفت و ذائقه ها و ارتقا دادن به سطح و آستانه و کیفیت سرور و شادمانی نسل جوان و جامعه است. در مقوله هنر هم قصه از همین قرار است و اینگونه اقدامات هنری و فرهنگی متعهدانه و دین مدار و انقلاب محور، شایسته تقدیر و تحسین و هرگونه مساعدت است.

ممنون

اعرافی

۹۳/۱/۱″

گفتنی است فیلم سینمایی “چ” که برشی از زندگانی شهید چمران و ماجرای محاصره پاوه در ابتدای انقلاب می باشد در روزهای سوم و چهارم فروردین ماه سال جاری جمعا در ۱۲ نوبت در سالن اجتماعات کانون شهید رجایی میبد اکران خواهد شد.