در دنیای امروز نیاز به تقویت پشتوانه های معرفتی خود داریم + تصاویر

مسئول کارگروه «ساحت هنر و اندیشه» گفت: نسل امروز به علت برخورد با شبهات به روز و قوی نیاز دارد که پشتوانه معرفتی خود را بالا ببرد.

شهاب اکبری مسئول کارگروه ساحت هنر و اندیشه در گفتگو با خبرنگار «میبدما» اظهار داشت: اعتقادمان این است که هنر تجلی یک فکر است و ما به دنبال تجلی فکری هستیم که حقایق عالم را می بیند و در هنر خود نیز نشان می دهد.

وی افزود: در کنار هنر، اندیشه نیز برایمان اهمیت داشته و به دنبال آن هستیم که با تقویت اندیشه به نحو عمیق و عالمانه در شهرستان و بعد از آن در استان، زمینه ساز عمل درست با پشتوانه علم درست باشیم.

اکبری بیان داشت: یکی از شاخه های فعالیت در این کارگروه، قرارگاه شهید حججی است که اولین دوره دو روزه آن با حضور طلاب میبدی و اردکانی بر سر تربت پاک شهید حججی در اصفهان برگزار شد و موضوع آن نیز مباحث مربوط به انقلاب اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: شاخه معرفت دینی نیز شامل ۷ دوره شامل معرفت نفس (خودشناسی اسلامی)، برهان صدیقین، مبانی معرفتی مهدویت، معاد، انقلاب اسلامی، غرب شناسی و در انتها نیز یک فلسفه اسلامی مفصل برای اعضای می باشد که فعلا برای طلاب در حال برگزاری است.

شهاب اکبری با اشاره به استفاده این کارگروه از اساتید میبدی در ادامه کار، گفت: در ابتدا گروه هدف ما طلاب بودند که می توانند تفکر عمیق را به جامعه منتقل کنند ولی در ادامه به سراغ دانشجویان هم رفتیم که در فضای فکری و فرهنگی و سیاسی فعالند و نیاز دارند پشتوانه قوی تری داشته باشند.

وی با بیان این نکته که محتوای مباحث از تفکرات ملاصدرا برداشته شده است، خاطرنشان کرد: نسل امروز به علت اینکه شبهات بسیار به روز است به حکمت صدرایی نیازی شدید دارد و نسل امروز تا زمانی که پشتوانه معارف دینی خود را قوی نکند از دینداری نیز لذت عمیقی نمی برد.

مسئول کارگروه ساحت هنر و اندیشه بیان داشت: لزوم مطرح شدن این مباحث در این زمان هم بنا بر این ضرورت است که دینداری کلیشه ای و قدیمی دیگر جواب نمی دهد و باید پشتوانه معرفتی خود را قوی کنیم.

شهاب اکبری گفت: تعداد شرکت کننده های این دوره ها نیز حدود ۴۰ نفر از خواهران و برادران طلبه میبد و اردکان بوده اند، و به خواست خدا اگر مقدمات و زمینه های کار فراهم شود همین مباحث برای عموم مردم نیز کار می شود.