افزایش قابل ملاحظه دمای یزد در نیمه دوم هفته جاری

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه به‌ویژه چهارشنبه هفته جاری افزایش قابل‌ملاحظه دما در استان حاکم شود.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا شیرغلامی در گفتگو با فارس در یزد، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد در روزهای آتی، گفت: آسمان استان در هفته جاری تحت تأثیر دو موج ناپایدار ضعیف و دامنه‌ کوتاه قرار می‌گیرد که موج اول برای امروز و فردا و موج دیگری برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود طی این مدت در ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را در سطح استان شاهد باشیم.

وی افزود: با توجه به استقرار موج کم‌فشار سطحی بر روی مرکز کشور، در روزهای پایانی هفته جاری به‌ویژه چهارشنبه برای استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد نیز با گردوخاک همراه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود ازلحاظ دمایی نیز در نیمه اول هفته جاری نوسانات دمایی خاصی در استان وجود نداشته باشد؛ اما از روز سه‌شنبه به‌ویژه چهارشنبه هفته جاری افزایش قابل‌ملاحظه دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

شیرغلامی با بیان اینکه دمای بیشینه شهر یزد در روز گذشته ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای شهر یزد در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد برسد؛ اما در روز چهارشنبه دمای شهر یزد می‌تواند به بیش از ۲۰ درجه افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بافق با دمای بیشینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سبزدشت بافق و ده‌بالا با دمای کمینه منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان یزد بوده‌اند.