حجت‌الاسلام‌غفوری: مسئولین قدردان حضور ملت باشند

قائم‌مقام حوزه‌های علمیه کشور، حضور در راهپیمایی را به‌مثابه جهاد درراه خدا عنوان کرد و گفت: مسؤولین قدردان حضور ملت باشند.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن یزد، گفت: چهل سال است این ملت همواره کمر همت بسته تا انقلاب اسلامی را تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دهد؛ چراکه مردم ما به اینکه این انقلاب زمینه‌ساز ظهور وجود مقدس امام زمان است ایمان دارند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در این چهل‌ساله با انواع دشمنی‌های استکبار روبه‌رو شده است؛ اما حتی یک‌لحظه در هدف خود تردید نکرده است؛ چراکه پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) است، افزود: در حال حاضر گویا دشمنان از بصیرت و آگاهی بالای مردم کشورمان بی‌اطلاع هستند؛ چراکه استکبار در توطئه‌های مختلف پیش از انقلاب تا پیروزی و پس از انقلاب جنایت‌های بسیاری علیه ملت ایران انجام دادند و همیشه این بصیرت مردم بوده است که آن‌ها راه به جایی نبرده‌اند.

قائم‌مقام رئیس حوزه‌های علمیه‌کشور با بیان اینکه پس از انقلاب هم دشمنان انقلاب سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران تصویب و اجرا کردند، اظهار داشت: ملت ایران تمام توطئه‌ها، جنایت‌ها و ظلم‌های استکبار علیه خود را همیشه به یاد دارد که چگونه شاه به جان مردم افتاده بود و هزاران کشته از مردم را بر جای گذاشت.

غفوری ادامه داد: این ملت به یاد دارد که در دوران دفاع مقدس، صدام جنایتکار با سلاح‌ها و موشک‌های دشمن بود که روزهای خود را سپری می‌کرد، بااین‌وجود این ملت پس از پیروزی انقلاب همواره روی پای خود ایستاده و بدون اینکه هیچ نیازی به استکبار داشته باشد دوباره اقتصاد خود را احیا کرد و فرهنگ خود را بهبود بخشید.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب این ملت اسیر دست ۶۰ هزار مستشار خارجی بود، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب متخصصان داخلی حتی اجازه باز و بسته کردن یک پیچ را نداشتند؛ چنانچه صنعتی وابسته، اقتصادی نابود شده و فرهنگی در حال نابود شدن وجود داشت؛ اما این ملت قیام کرد و با جهاد و تلاشی مجاهدانه روی پای خود ایستاد.

وی با اشاره به اینکه ایران امروزه به یکی از قدرت‌های بزرگ جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: ملت ایران امروز با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده به پیروزی رسیده و هر آنچه که نیاز کشورش باشد به دست جوانان متدین درس‌خوانده این مرز و بودم تولید می‌کند و از هرگونه وابستگی به بیگانه بی‌نیاز است.

قائم‌مقام رئیس حوزه‌های علمیه کشور، حضور در راهپیمایی را به‌مثابه جهاد درراه خدا عنوان کرد و بیان داشت: درواقع مردم با این حضور پرشور خود به دشمنان اعلام می‌کنند که این ملت آزاد است و تا زمانی که دشمنان را سر جایشان ننشاند و توطئه‌های آن‌ها را خنثی نکنند، یک‌لحظه از پای نخواهد نشست.

غفوری با بیان اینکه در حقیقت مشکل اصلی دشمن، عقیده، دین و اعتقاد مردم است، اذعان کرد: خداوند متعال در قرآن فرموده است که دشمنان به مبارزه با شما ادامه می‌دهند؛ بلکه دین شما را از شما بگیرند و شما را از دین زده کنند؛ اما درواقع بایستی بدانند که هر چه در این راستا انجام دهند، نخواهد توانست سرسوزنی از ایمان، اعتقاد، استقامت، ایستادگی و سربلندی ملت را بگیرد.

وی خطاب به مسؤولین، خاطرنشان کرد: مردم با این حضور خود نشان دادند که قدردان زحمات مسؤولین کشور هستند؛ اما این ملت شایسته تلاش و کوششی بیش ازآنچه تابه‌حال انجام گرفته، هستند؛ لذا در این راستا بایستی مسؤولین قدردان حضور ملت باشند.

وی در پایان اضافه کرد: از مسؤولین انتظار می‌رود که شرایط تحریم را بیشتر درک کنند؛ چراکه استحقاق این ملت تلاش و کوششی مجاهدانه است و به همین دلیل انتظار این است که مسؤولان شرایط تحریم را درک کنند و همانند فرماندهان دوران دفاع مقدس، مثل شهید خرازی‌ها و همت‌ها و باکری‌ها، مجاهدانه برای خدمت به مردم تلاش کنند و طبیعتاً کسانی که به هر نحوی به این ملت خیانت کرده و حقوق آنان را پایمال کنند، ازنظر مردم قاطعانه محکوم هستند.