کتاب «معبر سرخ» در میبد رونمایی شد

کتاب معبر سرخ در برگیرنده روایتی از اسارت تا وکالت دکتر رضا کارگر در میبد رونمایی شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا، رقیه دوست فاطمی‌ها روز شنبه درنشست رونمایی از کتاب معبر سرخ با قدردانی از دکتر رضا کارگر به‌عنوان یک آزاده دفاع مقدس، افزود: همت و پیگیری ویژه دکترکارگربه عنوان کسی که چندین سال مسئولیت کتابخانه‌های میبد بر عهده داشت، ساخت و ساز کتابخانه مرکزی میبد را موجب شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ادامه تصریح کرد: نرم افزار وضعیت کمیت و کیفیت کتابخانه ها در شهرستان میبد بسیار مطلوب است همچنین این شهرستان کتابداران فعال و بسیار خوب و دارای امتیازهای بسیار بالا دارد.
فرماندارمیبد نیز در این نشست با ستودن نگاه مثبت و تلاش های دکتر رضا کارگر در روند ساخت و ساز کتابخانه گفت: ذوران اسارت شاید دوران تلخی باشد، اما بیان خاطرات این دوران نگاه جدیدی است.
حسین فلاح وجود تفاوت ها و پیشرفت ها در حوزه های گوناگون از جمله افزایش نویسنده های میبدی در زمان حاضر نسبت به دوران قبل از انقلاب را یادآور شد و افزود: همه اینها را در سایه امنیت به وجود آمده به برکت انقلاب شاهد هستیم.
نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی هم دراین آیین گفت: کتاب معبر سرخ همچنان که از نام آن پیداست گنجینه ای از خود گذشتگی های آزاده دفاع مقدس که و دیگر رزمندگان اسلام می باشد.
دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: رشادت های شهدا، جانبازان و آزادگان باعث سربلندی و عزت اکنون کشورایران است.
به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد بسیاری خاطرات وجود دارد که دردلها و سینه ها می ماند و منتشر نمی شود تا الگویی برای آینده سازان و جوانان باشد.
محمد حسین جعفری افرود: دفاع مقدس دفاع بسیار خوبی بود که طی آن ایثارگرانی از جان، مال و زندگی خود مایه گذاشتند تا مردم سالم و خوب زندگی کنند.
کتاب معبر سرخ به قلم و نویسندگی محمدرضا کلانتری سرچشمه با حمایت کانون وکلای دادگستری به زیور طبع آراسته شده است.