امروزه نباید دیگر شاهد معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی بود

آیت الله اعرافی در دیدار مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت : با پیشرفت علوم پزشکی و سرعت تکنولوژی و فناوری های نوین ، امروز نباید شاهد معلولیت های ژنتیکی و مادرزادی بود.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه ، مدیرکل سازمان بهزیستی استان با آیت الله اعرافی دیدار و فعالیت های مرکز ژنتیک این شهرستان را تشریح کرد.
دکتر جلیل عفتی گفت : مرکز تحقیقات ژنتیک میبد یکی از مراکز و برندهای کشوری است که در حوزه ژنتیک به ویژه در موضوع پیشگیری از معلولیت ها به مردم خدمت رسانی می کند.
عفتی با اشاره به حمایت های امام جمعه میبد از این مرکز افزود : مرکز ژنتیک میبد فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است و امیدواریم با حمایت های وی این فعالیت بهتر از گذشته ادامه یابد .
مدیرکل سازمان بهزیستی استان با اشاره به اجرای دو طرح آموزش و غربالگری ژنتیک برای مزدوجین در استان گفت : سال گذشته بیش از ۹۰ درصد ازدواج های استان تحت پوشش این دو طرح قرار گرفته است .
امام جمعه میبد در این دیدار ، موضوع ژنتیک را موضوع روز دانش دنیا خواند و گفت : با پیشرفت علوم پزشکی و سرعت تکنولوژی و فناوری های نوین ، امروز نباید شاهد معلولیت های ژنتیکی و مادرزادی بود.
آیت الله اعرافی افزود : مرکز ژنتیک میبد باید با حمایت های دولت و خیرین ، علاوه بر توسعه فعالیت های خود در پیشگیری از معلولیت ها ، با تحقیق و پژوهش نیاز کشور را به این علوم در دنیا رفع کند