پخش برنامه با موضوع مبارزه با مواد مخدر از شبکه یزد

برنامه بیراهه با موضوع مبارزه با مواد مخدر در صداوسیمای مرکز یزد تولید شده و به روی آنتن می‌رود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ برنامه بیراهه با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهیه شده و سعی دارد به اعتیاد و آثار جسمی و روحی این بلای خانمان سوز از نظر فردی و اجتماعی بپردازد و راه‌های پیشگیری و درمان آن را ارائه دهد.

اعتیاد نوعی بیماری مغزی مزمن، پیشرونده و عود کننده است که باعث می‌شود با وجود پیامد‌های ناگوار مصرف مواد، فرد معتاد باز هم برای به دست آوردن یا مصرف مواد مخدر خود را به هر دری بزند و اعتیاد از آن جهت بیماری محسوب می‌شود که مصرف مواد مخدر، ساختار مغز و نحوه فعالیت آن را تغییر می‌دهد.

به موجب مصرف مواد مخدر تغییراتی در مغز انسان به وجود می‌آید که ممکن است پایدار و بلند مدت باشد و به ایجاد رفتار‌هایی زیانبار در کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند منجر شود و اعتیاد کاملا شبیه به سایر بیماری‌های مزمن همچون بیماری قلبی یا دیابت است.

گفتنی است؛ برنامه بیراهه روز‌های شنبه، دوشنبه هر هفته ساعت ۲۲:۲۰ به مدت ۲۰ دقیقه به تهیه کنندگی اسماعیل ثقفی و کارگردانی ابوالفضل دهقانیزاده و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر به روی آنتن شبکه یزد می‌رود.