توسعه فرهنگ نماز؛ از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش ‌

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد صبح امروز، ۲۴ آذرماه در نشست ستاد اقامه نماز این اداره‌کل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاس سراسری نماز به پرورش حس مذهبی و معرفت دینی ‌بین دانش‌آموزان تأکید کرد.
وی خواستار همراهی و مشارکت همه مدیران، مسئولان، دستگاه‌های فرهنگی و خیران در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تقدیر از حضور مدیران کل استان در نماز جماعت مدارس خواستار ادامه این حرکت فرهنگی و ترویجی در امر نماز شد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این نشست به اهمیت نماز از بدو تولد تا پایان زندگی انسان اشاره کرد و گفت: در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان به تلاش و تفکر بیشتری نیاز داریم.
‌مدرسی توصیه‌هایی در خصوص نحوه اقامه نماز در مدارس در قالب برپایی نمایش، تئاتر و مسابقات با محتوای نماز، مشارکت دانش‌آموزان در امر نماز، حضور مدیران و دبیران در نماز جماعت مدارس و طراحی فضای فیزیکی نمازخانه‌ها و وجود کتابخانه‌های کوچک با موضوع نمازرا مطرح کرد.
حجت‌الاسلام حبیبیان، دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین محور صحبت‌های ایشان را بحث نماز در آموزش و پرورش دانست که تأمین‌کننده و تضمین‌کننده سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان است.
‌علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گزارشی از وضعیت اقامه نماز در مدارس، حضور روحانیون و طلاب، اختصاص ۱۵ هزار متر فرش برای نمازخانه‌های مدارس در سال گذشته و همچنین مرمت و بازسازی برخی نماز خانه‌های مدارس استان ارائه کرد.
سرداری از اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و محله و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در امر نماز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و سایر اساتید خبر داد.