آیت الله مدرسی:آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان نمازی تربیت کند

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش، نیاز است که در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان تلاش های بسیاری صورت گیرد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان یزد به اهمیت مسئله نماز در از بدو تولد تا پایان زندگی انسان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش، نیاز است که در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان تلاش های بسیاری صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه برای آموزش دانش آموزان می توان از روش های بسیاری استفاده کرد که در ذهن و فکرشان برای سالیان متمادی ماندگار باشد، تصریح کرد: برگزاری نمایش، تئاتر و مسابقات با محتوای نماز، مشارکت دانش آموزان در امر نماز، حضور مدیران و دبیران در نماز جماعت مدارس و طراحی فضای فیزیکی نمازخانه ها و وجود کتابخانه های کوچک با موضوع نماز از جمله مواردی است که می توان در مدارس انجام داد و نتیجه گرفت.

لزوم تشویق مدارس پیشگام در امر نماز

حجت الاسلام علی حبیبیان نیز در این نشست با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مهم ترین محور صحبت های ایشان را بحث نماز در آموزش و پرورش دانست که تامین کننده و تضمین کننده سلامت روحی و روانی دانش آموزان است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد خاطر نشان کرد: برای اینکه مدارس ذوق و شوق برگزاری مداوم نماز جماعت را در دستور کار خود قرار دهند می توان از مدارسی که در امر نماز پیشگاه هستند تجلیل کرد تا انگیزه ای برای مدارس دیگر باشد.